Począwszy od lokacji Wysypisko możemy wykonywać tzw. „zlecenia dla najemnika” czyli po prostu zadania, które przydzielają nam dowódcy drużyn (przynajmniej o neutralnej reputacji w stosunku do nas).
Spoiler
UWAGA - WAŻNE: Po podjęciu zlecenia p.t.: Zdobyć i przynieść zleceniodawcy: Kombinezon pancerny „Beryl 5M”, przy kolejnym wejściu na Agroprom (gdzie znajduje się kombinezon) uaktywni się zadanie: „Zbadać źródło sygnału” (które natychmiastowo wykonujemy!), a po ukończeniu którego naszym celem będzie przeprowadzenie naukowca Siemionowa do PKN Jantar. Po wykonaniu zadania profesor wręczy nam wyregulowany psi-hełm oraz zleci zadanie na odnalezienie Sacharowa (który niezbędny jest dla ukończenia głównej linii fabularnej).
Zadania te charakteryzują poniższe zasady:
- zleceniodawca nie daje nigdy dwóch zadań z rzędu,
- możemy wykonywać tylko jedno zadanie na raz,
- jeśli w czasie wykonywania zadania d-ca pododdziału umarł, kolejny członek jego drużyny „awansuje” na dowódcę i to u niego rozliczamy zadanie,
- jeśli cały pododdział ginie – zadanie nie zalicza się, możemy jednak wziąć następne u kolejnego napotkanego d-cy drużyny,
- większość wartościowych i użytecznych przedmiotów nie można odkupić od zleceniodawcy, jednak po jego śmierci można niekiedy zabrać z jego ciała,
- wykonywanie zadań dla danego klanu podnosi nam u niego reputację (lepsze ceny u handlarzy),
- za wyjątkiem jednego zadania (Zdobyć i przynieść zleceniodawcy: Wiepr-12) wszystkie pozostałe mają dokładny namiar na mapie w naszym smartfonie (PDA).
Spoiler
(Wiepra-12 znajdujemy w plecaku przy martwym stalkerze w Podziemiach Agropromu – znajdują się tam dwa egzemplarze tej broni)
Porady ogólne:
- Dobrze jest przyjąć zadanie, sprawdzić na jakiej lokacji znajduje się potrzebny przedmiot a następnie wczytać zapis sprzed przyjęcia zadania i szukać oddziału z dowódcą jak najbliżej lokalizacji docelowej przedmiotu – tak abyśmy nie musieli tracić czasu na piesze wycieczki przez pół mapy.
- Jeśli przedmiot, który jest celem zadania znajduje się w naszym plecaku (a nie chcemy go utracić), wczytujemy zapis sprzed przyjęcia zadania, chowamy przedmiot do schowka i dopiero wtedy akceptujemy zadanie,
- Są zadania, które dają tylko przedstawiciele niektórych frakcji, więc czasami zmuszeni będziemy szukać tego właściwego klanu, aby podjąć zadanie (najlepiej więc utrzymywać przyjazne stosunki z każdą frakcją),
- Nagrody oraz kolejność niektórych zadań mogą się różnić od przedstawionych przeze mnie, w zależności od tego od członka jakiej frakcji dane zadanie przyjęliśmy,
- Na Kordonie i Agropromie dostępne są zadania cykliczne (na Wintoreza, Weles itd.) które nie są częścią „Zleceń dla najemnika”.
Lista zleceń dla najemnika wraz z nagrodami za nie:
Spoiler
Wskazówki do niektórych zadań:
- Po wykonaniu zadania Zdobyć i przynieść zleceniodawcy: Artefakt „Tańcząca harmonijka”, odkupujemy go od zleceniodawcy (cena 0 rubli) i nosimy na pasie. Od tej pory nie musimy martwić się o regularne odżywianie,
- Aby wydostać się spomiędzy kamieni, wśród których leży ciało ze „Smartfonem zwiadowcy, który był w Limańsku” należy użyć Azbestowego Skoczka,
- Aby dostać się na poddasze budynku, gdzie jest schowek z „pendrivem z filmami” korzystamy z poniższego teleportu:
Spoiler
- Smartfon najemnika odnajdziemy w schowku w Podziemiach Agropromu w pomieszczeniu z zalanym szybem (przy klatce schodowej):
Spoiler