Napiszę, bo zacząłem grę w wersję 7.63 i zapomnę. Mózgozwęglacz 2 (w poradniku pisze Radar 2). Przy wejściu w ciele znalazłem PDA. Dalej spotkałem Dziadka - handlarza (przedtem było ich dwóch, nie wiem co się stało z tym co naprawiał). W tunelu jest teleport na Generatory, do podziemi i tam przełączyłem mechanizm wyłączający anteny na Mózgozwęglaczu 2. Można teraz wejść tam gdzie była strefa śmierci (na górze lokacji). Podchodząc do takiej kuli, ta podnosi się do góry i odsłania przejście do Strażnicy. Strażnica, to ta lokacja gdzie na początku moda rozmawiamy z Zarką. Są tam 2 teleporty. 1 do Laboratorium na Radarze, a 2 do Rudego Lasu.
Gdyby nie poradnik Cichego w życiu bym nie znalazł tego teleportu na Generatory, że o przełączniku nie wspomnę.
Warto pobiegać po Leszym kraju po wyjściu z laboratorium na początku rozgrywki. Mnie udało się zebrać to -
Gram na wersji 7.63. Jestem w leszym kraju i przechodzę przez znaleziony teleport. Niestety teleport mnie nie przenosi. Przejście jeszcze nie “wrosło” wczytywałem gre i nic
Teleport się pojawia dopiero po znalezieniu smartfona z NPCa, o którym mówił Ci NPC z nibyolbrzymem - Fejk. Znalazłeś? Jeśli tak, wróć do niego pogadaj i dopiero do teleportu. Tak będzie zawsze z teleportami, jak nie zrobisz potrzebnych zadań, aby działać na lokacji, na którą prowadzi.
A jak nie byłes po tego smartfona, to taka rada. Nie pchaj się przez bramę zakładu. Możesz wpaść w nieodpowiednie teleporty, zaatakują Cię zjawy obniżające zdrowie itp.
Obejdź zakład z lewej strony, daleko od betonowego płotu, aż do wyrwy w nim. Przez wyrwę i w prawo. Trupka znajdziesz bez problemu.
O tym na drucie kolczastym pisałem powyżej. Musisz bardzo dokładnie czytać dialogi i informacje na ekranie. Jak nie zdążysz, wchodź do smartfona i tam czytaj. W poradniku, nie da się przy modzie ze swobodną rozgrywką, wszystkiego opisać. Wystarczy że zmienisz kolejność brania zadań i masz inną grę.
A w 7.63, w stosunku do 7.62, są pozmieniane niektóre opcje. Tak że wierne powtórzenie cudzej gry, jest tu praktycznie niemożliwe.
Kilka słów o teleportach. Większość teleportów nie sprawia problemów, ale są takie, które “okradają” z ekwipunku. Wystarczy jednak mieć pusty plecak, zrobić schowek, przełożyć wszystko do niego, przejść przez teleport i wrócić z powrotem po ekwipunek. Za drugim razem już nie okrada. Nie jest to jednak regułą. Pewne teleporty “okradają” zawsze, dlatego warto zapisać grę i sprawdzić.
Godlike - ja mam inne zdanie o tym “okradaniu”. To musi zostać, bo Inaczej zostanie wypaczony zamysł moda. GG nie jest okradany, ale przechodzi do świata alternatywnego, gdzie może się dostać tylko jego biologiczne ciało. Po takim przejściu ( wyjaśnienie autora moda Era), nowy alternatywny świat przemienia się w “normalny”. _ A takie przekształcenie zony, to główne zadanie Szramy, jakie dostał w poprzednikach. Zona ma wrócić do stanu sprzed zabicia Striełoka na CEA. _ W v.7.63, oprócz ostrzeżenia jakie daje Sacharow, mają być również ostrzeżenia od takiego teleportu.
Wejście na alternatywną lokację bez sprzętu, nie jest problemem, bo mod od razu daje nam możliwość pozyskania wyposażenie potrzebnego na tej lokacji, tylko nie należy się śpieszyć z wykonaniem zadania, a trzeba poszukać w najbliższej okolicy teleportowania ( są naprowadzenia). Wchodząc z własnym sprzętem, możemy nie mieć możliwości zabrania tego co daje mod, a to jest sprzęt dostosowany do świata alternatywnego.
Po takim przekształceniu lokacji, GG będzie mógł już przechodzić na nią ze swoim sprzętem. Czyli normalka.
Wgranie takiej zmiany jest dobrowolne. Tak samo jak z antyczitem. Chcesz to wgrywasz, nie to nie wgrywasz. Nie mam zamiaru narzucać innym jak mają zamiar grać w moda.
Gdyby takie usprawnienie powstało, to chętnie z niego skorzystam. To prawda, że z ekwipunkiem problemu nie ma, ale znika wszystko, łącznie ze Skoczkami, smartfonami i znalezionymi dokumentami, a to już jest problem.
Znikają, jak się nie skorzysta z ostrzeżenia Sacharowa na Jupiterze. Ja nie skorzystałem, straciłem wszystko, zawaliłem grę, stąd to pamiętam.
A na Jupiter do Sacharowa i tak musimy wrócić, więc pozostawienie tam maneli nie jest problemem. A na przyniesionym nowym sprzęcie możemy u handlarza sporo zarobić.
Ale to jest właśnie to dobrodziejstwo moda, że mamy wiele możliwości własnej rozgrywki. Każdy grający sobie ją może wybrać.
Na Jupiterze znalazłem przejście na CEA, ale jak wracamy to lądujemy Na Zatonie, a tam teleporty jeszcze nieaktywne. Przepraszam za pomyłkę z Jantarem.
Na Jantarze znalazłem przejście na CEA, ale jak wracamy to lądujemy Na Zatonie, a tam teleporty jeszcze nieaktywne.
Na Jantarze jest przejście na CEA? Podpowiedz mi gdzie ono jest, bo ja go nie znalazłem. Na Jantarze mam 5 przejść - do Dziczy, Agropromu, Rudego Lasu, X-16 i Do Zakładu Rostok.
Zawsze można wczytać zapis przed użyciem teleportu. No i ten screen, gdzie go zrobiłeś, bo coś mi tu nie pasuje.