U Strażników Mapy

O ile dotarcie do lokacji Strażników Mapy nie stanowi większego problemu, to pobyt u nich, a właściwie wydostanie się z tamtą może sprawić dylemat. Jest tam ogrom możliwości. Bez problemu można znaleźć teleporty w obu tunelach, natomiast są też inne, trudne do znalezienia i trudno dostępne. Pokażę je na zrzutach.

Po dotarciu na lokację, rozmawiamy z enpecem w kombinezonie. Dostajemy informację, że “Mamy wszystko” i na mapach lokacji ( po zapisaniu i wczytaniu moda ) mamy zaznaczone wszystkie teleporty. Na minimpapie widzimy zielony punkcik, a na przewiązce nad lokacją enpeca.

 

ssfred12-21-2000-09-23(mapskeepers).jpg.0595c81730eccd2cc3fcdd3eda917e1d.jpg      ssfred12-21-2000-19-29(mapskeepers).jpg.800acc750504ffc5fd8a77851522e445.jpg

Aby do niego dotrzeć, musimy wejść do budynku za plecami tego co dał przejścia i po drabince do teleportu. Wskazane jest tu zrobienie twardego zapisu, dla możliwości zmiany teleportacji.

ssfred12-21-2000-35-31(mapskeepers).jpg.01de9a11effd359899f91404233007d9.jpg     ssfred12-21-2000-23-33(mapskeepers).jpg.5181200990062ece875ec2052cac524b.jpg  

Za pierwszym razem przeniesie nas na dach budynku, z którego możemy dojść do enpeca, przy podejściu do którego automatycznie przeniesie nas tam, gdzie zaczynaliśmy moda. Jeśli mamy ze sobą wszystkie dokumenty psipięści, możemy się rozliczyć i przez Leszy Kraj wrócić. Kto zdążył wcześniej zrobić zadania na teleporty dla Fejka, może je rozliczyć. Jeśli nie, może kupić naboje do Baretty i grać dalej po znanych teleportach.

ssfred12-21-2000-24-55(mapskeepers).jpg.6c58b32be246793c620a8d714680509f.jpg  ssfred12-21-2000-25-42(mapskeepers).jpg.4c15b98946a3f83cc4eaec17e3f62208.jpg  ssfred12-21-2000-28-29(l10uradarbunker).jpg.33df40a616e5f5253ed4ab630dcd4aec.jpg     

Do tego enpeca możemy też dojść idąc po tych rurach widocznych z prawej strony, a następnie po gzymsach budynku na przeciwko. Ta sama teleportacja. Ale możemy też spomiędzy obu naprzeciwległych budynków, wskoczyć przez środkowe, potrójne okno do pomieszczenia z transporterem. Tam jest teleport przenoszący do stacji naukowej.

ssfred12-21-2000-31-27(mapskeepers).jpg.3a59650b3fbd0a829d50775aeec130a5.jpg   ssfred12-21-2000-34-20(mapskeepers).jpg.25bd66ef08a611daaff9b7c2852e0d16.jpg   ssfred12-21-2000-33-18(yantarold).jpg.a5d4ff890b558e0adee41b28a049e443.jpg

Jeśli jednak nie wejdziemy, a zeskoczymy na ziemię w części głównej lokacji i ponownie pójdziemy do teleportu w budynku,  możemy natrafić na teleportację na CEA1, przy bramie między płotami, gdzie jest teleport do Szpitala. Można też wczytać grę z zapisu przy teleporcie.

ssfred12-21-2000-36-42(l12stancia).jpg.4cd568a6f93fe351073054788dbdc4a9.jpg     ssfred12-21-2000-38-45(l12stancia).jpg.a43927c2a444f8183531612838688d0a.jpg                                

Przy okazji podpowiedź jak z niego wyjść. Po tej konstrukcji schodowej przed wejściem do szpitala, wchodzimy nad szpital. Można to zrobić od razu, albo bo wybiciu monolitowców i powrocie, i tam gdzie siedział snajper znaleźć detonator, i spowodować rozwalenie zawaliska.  Za nim dojdziemy do teleportu na Polanę.

ssfred12-21-2000-43-25(hospital).jpg.0c16ffeab33a9d48bc91bdde741d036d.jpg  ssfred12-21-2002-17-51(hospital).jpg.0bfe000168f8e2da9e24ab5175711672.jpg    

Albo wrócić do teleportu wejściowego, pójść na CEA, a stamtąd do Prypeci Zach., lub na CEA 2. Możliwości wiele.