Tak jak dowiadujemy się od Pilota kiedy spotykamy się z nim w Barze po jego oczyszczeniu z mutantów, w ZONA i z’ONA spotykamy kilka rodzajów teleportów. Część jest stała i zaznaczona na mapach lokacji, ale sporo możemy odnaleźć tylko wzrokowo, będąc już na lokacji. Są też ukryte teleporty które występowały w cz.1 , jak te w sztolni Rudego Lasu, czy za zwalonym pniem na Magazynach Wojskowych, lub w tunelach u Strażników mapy i w Szklistym Tunelu.
Niżej podpowiem, gdzie znalazłem w tej części ukryte, nieopisane teleporty.
WYSYPISKO.
Hałda koło zbiorników od strony hangaru. W środku kabiny dźwigu -> do doliny Mroku.
PRYPEĆ wsch.
Na dole mapy, zaznaczone lecz nie opisane. Bliższy księgarni -> do Doliny Szelestów, dalszy -> na lądowisko na Jupiterze. Koło kawiarni Prypeć ( przystań ) na schodkach do wejścia głównego -> lokacja Hrabiowski Staw z ukrywającym się Pilotem, a z niej do Leszego Kraju ( Fejk ) i Wysypisko.
PRYPEĆ zach.
W podziemnym garażu -> do identycznego garażu w Prypeci wsch.
CMENTARZYSKO POJAZDÓW
Górna część mapy. Na końcu drogi z lewej strony -> na Martwą Pętlę. Środkowa część drogi przy górnym skraju -> do Martwego Baru. Zaznaczony przez moda -> na Pustkowia.
BAGNA, BAZA CZYSTEGO NIEBA
Komórka na zapleczu handlarza ( podwójny ) - > do Limanska, tunel od strony mostu.
DOLINA MROKU
Wejście do rury za kominem zawalone beczkami -> na Jupiter, podziemia stacji Wołchow.
SZKLISTY TUNEL
Dolny poziom na końcu. Lewa strona -> Generatory, prawa strona -> do Doliny Szelestów. Na górnym poziomie w drugim poprzecznym tunelu od wejścia, z lewej strony -> do Magazynów Wojskowych, tunel w koszarach.
MARTWA PĘTLA
Lewy górny róg lokacji w tunelu -> na Jupiter, tunel za Kopaczi. Lewy dolny róg lokacji -> na Jupiter, tunel koło Oazy.
Rura w lewym górnym rogu -> do Doliny Szelestów. Wejście do kanału wśród grubych drzew, lewa strona lokacji, 1/4 od dołu -> na Martwy Kordon. Widoczny lecz nie zaznaczony na drodze w lewej górnej części, do podziemi Martwej Pętli.
JUPITER
Skarpa koło wentylacji. Dostępny gdy pokaże go Pilot -> na Kordon. Podziemie stacyjki koło Janowa, dostępny po likwidacji biomasy i pająków -> na Wysypisko. W bocznym pomieszczeniu na dole tunelu przy zakładzie -> do tuneli podziemnych. Można zejść w egzoszkieletach. W budynku biurowca zakładu, w pokoju na 2.piętrze koło sejfu. W rogu pokoju -> pod strop tunelu przy zakładzie, na belce schowek, po zejściu, powyższy teleport.
AGROPROM I AGROKAT.
Rura nad zbiornikami w pomieszczeniu pomiędzy krętymi schodami a korytarzem do INB. Agroprom <-> Agrokat. Teleport zmienia rzeczywistość z Agropromu na Agrokat i przy pobycie na Agrokacie na Agroprom.
MARTWY KORDON
W tunelu kolejowym -> Topiele, tunel przy moście ( uwaga - ostra jazda z GDR ). Na północnym posterunku -> Cmentarzysko Pojazdów.
HRABIOWSKI STAW
Pochylone suche drzewo nad skarpą z tyłu cerkwi -> na Wysypisko. Mostek przy cerkwi na końcu bajora -> do Strażników Mapy
LAB X8 POD PRYPECIĄ.
Dół lokacji, pod dwoma dużymi baniakami -> do metra ( przed skorzystaniem, zmienić egzo na zwykły pancerz ).
STRAŻNICY MAPY
Lewy tunel -> do bunkra na Radarze. Środkowy -> do Baru. Prawy -> do Rudego Lasu. W budynku z prawej strony -> na Zaton.
MAGAZYNY WOJSKOWE
Za zwalonym drzewem na górze lokacji.
UWAGA!!! Opisany w następnym wpisie teleport po skoku z wieży w Pijawkowie, przenosi na dach budynku biurowego cementowni, pokryty silnymi anomaliami. Aby przeżyć, szybko zeskoczyć. Nie radzę korzystać z niego bez silnej ochrony i pobytem na tej lokacji przed wykonaniem dostawy od Angeli dla Fejka na Zatonie.
ZATON
Koło zbiornika pod stacją benzynową -> na Kordon.
W laboratorium - koło Gaussa, koniec stołu na podwyższeniu - > na Zatonie płaskowyż ze śmigłowcem. - w rurze wentylacyjnej główne pomieszczenie -> do metra ( ta część dostępna w egzo ) . Stąd można do Jupitera, lub wybierając przeciwny kierunek do podziemi Pypeci. Ciemne lokacje.