Jest Gdzieś jakieś spolszczenie do tego???
Jest Gdzieś jakieś spolszczenie do tego???
Człowieku ogarnij się mod dopiero co miał premierę a ty już byś spolszczenie chciał
Aż tak szybko tłumacze nie działają.
Ok
A jak np. dam to spolszczenie co mam w Anomaly 1.5.0 ?
Nic się nie stanie z grą?
W najlepszym razie część rzeczy będzie po polsku część po angielsku ale może być gorzej bo zamiast po angielsku mogą być różne napisy w stylu st_dialog1 itp w rozmowach. Opisy przedmiotów np st_description_ak74 czy coś w tym stylu.
W najgorszym razie dodatkowo wyloty.
Aż zerknę w changelog czy tam zadań i przedmiotów nie po dodawali, nie zmieniali dialogów itd.
Zainteresowałem się z nudów tą kwestią dziś, jeśli nałożymy spolszczenie z 1.5.0 na 1.5.1 to będzie działać i dobre 95% moda będzie po polsku, będzie brakować tłumaczenia kilku opcji w ustawieniach, a w samej grze będzie brakować trochę linijek z pliku dialog_manager ( to są chyba odpowiedzi na pytanie “Co nowego w Zonie” lub o pytanie do NPC czy nam coś opowiedzą, poza tym dodano 5 nowych plików, w których jest kilka linijek tekstu i będzie ich brakować, ale poza tym powinno chodzić i powinno obyć się bez wylotów
Dziękuję Pięknie za odpowiedzi!
Zatem, do Zony..
Twórcy jak obiecali wcześniej, udostępnili kod źródłowy silnika Monolith, własnej modyfikacji silnika X-Ray, na którym opiera się Anomaly 1.5.1.
Link do kodu źródłowego: https://bitbucket.org/anomalymod/xray-monolith/src/master/
Z racji, że wyszło Anomaly 1.5.1 to pobrałem, wyciągnąłem pliki tekstowe i porównałem z tymi ze spolszczenia do wersji 1.5.0. Doszło 5 nowych plików tekstowych i do 1 już istniejącego spora ilość nowego tekstu.
Potrzebne by było przetłumaczenie linijek tylko w tym jednym pliku i wtedy było by “mniej więcej” gotowe spolszczenie do 1.5.1 bo resztę (w tym nowe pliki bo kilka dodano) dostosowałem z nudów i poprawiłem błędy, które udało mi się znaleźć w istniejących (głównie ortograficzne i interpunkcyjne) z ostatniej wydanej wersji polonizacji do 1.5.0.
I pomyślałem, że zapytam autora o zgodę na publikację zaktualizowanej wersji u nas na forum, ale i tak i tak wszystko zależy od A jeśli Voldi nadal pracuje nad nową wersją polonizacji no to wtedy podeślę mu poprawione przeze mnie pliki i jak poskłada to w całość to wrzuci je na forum osobiście, aczkolwiek zaznaczam - nie mam pojęcia czy prace nad nową wersją spolszczenia są prowadzone przez Voldiego i resztę ekipy, więc na razie pytałem tylko wstępnie i na wypadek gdyby nie były prowadzone, a dostał bym zgodę to postaram się coś sklecić.
3 godziny temu, Szczepan9205 napisał:
Potrzebne jest przetłumaczenie linijek tylko w tym jednym pliku
Tak z ciekawości - ile jest tych linijek do przetłumaczenia?
No tak… 1716 linijek( licząc oczywiście całość czyli:
<string id=“dm_information_150”>
<text>Have you ever been to the northern regions near the power plant? I’ve heard they have anomaly fields that makes the ones we study look like a kid’s science project. Think of all those artefacts that only the crazies can get at!</text>
</string>
Więc jak odejmiesz <string id=“konkretna_fraza”> i </string> i policzysz same <text> no to zostaje 858 linijek samego tekstu (w dialog_manager chyba są te odpowiedzi NPC, które się wyświetlają po spytaniu o nowości w Zonie lub opowiedzenie czegoś nowego). Niby pierdoła bo nie każdy używa tych opcji dialogowych, ale zawsze lepiej jak wszystko jest po polsku.
Orientuje się ktoś, czy addony na modele postaci z poprzednich wersji, będą działały na tej?
Np hd models itp
z modelami postaci możesz zaryzykować ale i tak musisz się liczyć z wylotami.
Nawet twórcy moda ci napisali
W związku z tym, iż ciut zmęczyłem się łażeniem za schowkami Wolazara , Fenrira i im podobnych kreatur 😁 -dla oddechu zaistalowałem powyższe Anomaly . Graficznie to bajka ( w porównaniu z Op-kiem ) .Czy mi sie wydaje że ten modzik zalatuje Mizerią i survivalem dla potłuczonych ( multum smieci w plecaku , smażenina nad ogniskiem , utrudnione rózne takie etc… ? Mam nadzieje ze jakiś rys fabularny wystepuje?
Zgadza się - zalatuje Mizerią bo Anomaly opiera się na Call of Chernobyl i Last Day ( który swoją drogą jest chyba bazowany na Call of Misery, które… no wiadomo ), także jest dużo rzeczy do zbierania, ale tu akurat te rzeczy mają zastosowanie bo można tworzyć różne rzeczy, można broń naprawiać samemu u techników przez wymianę konkretnych części, które z kolei jeśli znajdziemy uszkodzone też możemy naprawiać itd itd… No ogólnie nowych funkcji i bajerów jest multum, ale nie ma w tym żadnej czarnej magii
No a jeśli chodzi o fabułę to są 4 wątki fabularne - 3 następują kolejno po sobie, czwarty odblokowuje się dopiero po ukończeniu tych trzech, ale sama fabuła tych trzech wątków to jakieś 15-25 godzin gry bo jednak aspekt CoC’owy jest obecny - musisz robić różne zadania itd, żeby się dorobić sprzętu itd
Zaciekawiło mnie to modziwo, czekam na dostosowane spolszczenie
Zawsze można wrzucić spolszczenie do 1.5.0 na 1.5.1 i też będzie dobrze tylko będzie brakować trochę tekstu 😛
6 godzin temu, Szczepan9205 napisał:
,to można wrzucić spolszczenie do 1.5.0 na 1.5.1 i też będzie dobrze tylko będzie brakować trochę tekstu 😛
Edit: po kilku godzinach gry … wywaliłem z dysku.
Ładny graficznie to ten cud /miód może i jest , ale to mod dla Wyznawców Stalkera . I na pewno wielu Kolegom się spodoba. W moim przypadku mechanika tego moda zabiła wszelką przyjemność z “dymisjonowania” różnych takich. Szmatki, widelce , kwiatki, zapałki , śmieci i inne duperele …błeeeee :-)) Mam skojarzenia z survivalem na smietniku. To już wolę połazic po rurach i innych sprzetach w pogoni za skarbami Op-ka.
7 godzin temu, boberm napisał:
- i całkiem dobrze sie ono spisuje:-)
Edit: po kilku godzinach gry … wywaliłem z dysku.
Ładny graficznie to ten cud /miód może i jest , ale to mod dla Wyznawców Stalkera . I na pewno wielu Kolegom się spodoba. W moim przypadku mechanika tego moda zabiła wszelką przyjemność z “dymisjonowania” różnych takich. Szmatki, widelce , kwiatki, zapałki , śmieci i inne duperele …błeeeee :-)) Mam skojarzenia z survivalem na smietniku. To już wolę połazic po rurach i innych sprzetach w pogoni za skarbami Op-ka.
Nie musisz zbierać tych itemów, zawsze możesz je też sprzedawać. W prawdziwym życiu jak zwiedzasz opuszczone miejsca to też znajdujesz takie duperele.
Anomaly to najlepszy mod do CoC i jak ktoś gra w niego pierwszy raz, to jest genialny, ale po pierwszym przejściu szybko się nudzi.
Problemem jest to, że twórcy skupiają się głównie na duperelach, typu grafika, jakieś interfejsy, nowe modele broni/NPC, shadery, animacje, ekwipunek itp a AI zostawiają zaniedbane i tak jest z każdym modem do CoC.
Mogliby wkońcu usprawnić NPC, nadać im ludzkich cech, żeby np stawali podczas strzelanin za jakimiś przedmiotami, a nie że wychodzą na otwarte pole i dają się zabijać jak kaczki.
Fajnie jakby też frakcje toczyły ze sobą wojne, np robimy zakupy u Sidora a tu nagle wojskowi/bandyci zaatakowali obóz kotów, albo przemierzamy sobie zone a tu nagle powinność się napieprza z wolnością, albo przeszukujemy jakiś opuszczony dom i widzimy w oddali grupke najemników która rozłożyła obóz w miejscu gdzie byśmy się ich wgl nie spodziewali.
Tryb warfare to żart, dlatego nie wspominam go tutaj.
Myślę że gdyby Zona w CoC faktycznie żyła i by często zaskakiwała graczy, to można by było łupać w to kilka razy więcej godzin, niż zwykle
W dniu 3.02.2021 o 18:00, Szczepan9205 napisał:
I pomyślałem, że zapytam autora o zgodę na publikację zaktualizowanej wersji u nas na forum […] więc na razie pytałem tylko wstępnie i na wypadek gdyby nie były prowadzone, a dostał bym zgodę to postaram się coś sklecić.
Nie są prowadzone, masz zgodę. Działaj!
Na razie gram.
Taka sobie wersja Demosfena.