Tytuł oryginalny: Апокалипсиса: Наследство Коллекционера
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 05.12.2011 r.
Autorzy: (Apokalipsa), Kostia-semen, Marafonec, SKORRION_1970, Duke65 (Spadek Kolekcjonera)
Autor spolszczenia:
Śr. długość rozgrywki: ok. 17 godzin
OPIS:
Spoiler
Spadek Kolekcjonera to nieoficjalny dodatek do - pierwszej odsłony trylogii -a.
Główną nowością jest zadanie polegające na odszukaniu 19 rzadkich artefaktów, ukrytych w kilkunastu schowkach na terenie Strefy Wykluczenia. Dodatek został stworzony głównie z myślą o graczach, którzy nie boją się wyzwań i są miłośnikami wielogodzinnego “szperania” po lokacjach z nosem przy ziemi. W odnalezionym schowku oprócz artefaktu znajdziemy też notatkę z krótkim opisem trzech możliwych lokalizacji następnej skrytki. Należy także dodać, że schowki są świetnie ukryte i wymagają nie tylko spostrzegawczości, ale też sporej pomysłowości jak się do właściwego miejsca w ogóle dostać.
Mimo iż zadanie jest dostępne od początku gry, zaleca się najpierw ukończyć fabułę Apokalipsy, a dopiero na sam koniec, przed opuszczeniem Zony, spróbować swoich sił jako poszukiwacz artefaktów.
Poradnik:
Spoiler
A więc postanowiłeś popsuć sobie zabawę. Dobrze. Więc mamy odnaleźć 19 artefaktów ukrytych w schowkach na różnych lokacjach. W każdym kolejnym schowku znajdziemy notatkę z trzema możliwymi lokalizacjami kolejnej skrytki. Oczywiście schowek jest zawsze tylko w jednej z nich. W rozmowie z Sidorowiczem dowiadujemy się, że pierwszej wskazówki mamy szukać gdzieś w wiosce kotów:
Spoiler
Notatkę znajdziemy w środkowym, na wpół rozebranym domku po prawej stronie, pod leżącą na ziemi blachą. Dowiemy się z niej, że następnej wskazówki mamy szukać w okolicy tunelu.
Pierwszy schowek:
Spoiler
Chodzi oczywiście o tunel z elektrami pod nasypem kolejowym. W środku w kontenerze, za materacem znajdziemy pierwszy schowek. Znajdziemy w nim notatkę z historią Kolekcjonera i trzema możliwymi lokalizacjami następnego schowka.
Kordon - “Tam, gdzie jest dużo anomalii”:
Spoiler
Chodzi o pole anomalii na północ od bunkra Sidorowicza. Plecak znajdziemy w metalowej skrzyni pod rurą, którą dostajemy się na ogrodzony teren anomalii.
Kordon - “Sprawdź wszystko, co porusza się po szynach”:
Spoiler
W tym wypadku schowek znajdziemy pod wagonem kolejowym na nasypie, po lewej stronie patrząc w kierunku Wysypiska.
Kordon - “Na skałach między nasypem kolejowym a przejściem na Wysypisko”:
Spoiler
Plecak jest wciśnięty między stertę kamieni na wschód od gospodarstwa za nasypem kolejowym.
Wysypisko - “Leży na widoku w rejonie hangaru”:
Spoiler
I owszem, leży na widoku, tylko trzeba mocno zadzierać głowę. Plecak jest na samym szczycie rozwalonego rusztowania na dachu hangaru. Trzeba dostać się na dach hangaru i później po linie prosto do plecaka.
Wysypisko - “Na wzgórzu, między hangarem a posterunkiem Powinności, bliżej hangaru”:
Spoiler
Na zboczu radioaktywnej kupy śmieci między hangarem a posterunkiem, od strony hangaru. Plecak jest w metalowym “pojemniku” Uwaga by nie wpaść do środka, bo już stamtąd nie wyjdziemy. Kucając wsuwamy się przez okrągły otwór tyle tylko by dosięgnąć do plecaka.
Wysypisko - “Na wzgórzu, między hangarem i cmentarzyskiem pojazdów, bliżej głównej drogi”:
Spoiler
Plecak znajdziemy w rurze na zboczu wzgórza między hangarem a cmentarzyskiem pojazdów.
Agroprom - “W krzakach, przy zamkniętym włazie do podziemi”:
Spoiler
Plecak jest w samym środku kupy krzaków przy włazie w południowo zachodnim rogu lokacji. Bardzo trudno go zauważyć. Praktycznie trzeba w kucki przeszukiwać na oślep zarośla z wciśniętym “F”:
Agroprom - “W okolicy zniszczonego BTRa, na drodze do Instytutu”:
Spoiler
Tutaj prosta sprawa. BTR jest tylko jeden, na środku drogi. Plecak jest sprytnie ukryty w bocznym luku wejściowym.
Agroprom - “W okolicy czterech dużych zbiorników”:
Spoiler
Plecak jest na drzewie rosnącym zaraz za ogrodzeniem kompleksu, na północ od zbiorników. By się na nie dostać musimy wejść na dach kompleksu.Teraz stojąc na wprost zejścia do podziemi zeskakujemy na rury i po nich dostajemy się na ogrodzenie kompleksu. I po ogrodzeniu maszerujemy spokojnie prosto do drzewa.
Wysypisko - “W wozie bojowym”:
Spoiler
Prosta sprawa. W luku jednego z BTRów na cmentarzysku pojazdów.
Wysypisko - “W zniszczonym budynku, niedaleko posterunku Powinności”:
Spoiler
Chodzi oczywiście o białą ruinę po prawej stronie drogi. Schowek jest na drugiej kondygnacji. By się tam dostać musimy rozpędzić się na pochyłej płycie od strony posterunku i przeskoczyć na przewód wentylacyjny. Z niego już bez problemu dostaniemy się na drugie piętro.
Wysypisko - “Na wzgórzu, między hangarem a posterunkiem Powinności, bliżej posterunku”:
Spoiler
Na zboczu radioaktywnej kupy śmieci między hangarem, a posterunkiem, od strony posterunku. Plecak jest w na wpół zakopanej metalowej “puszce”.
Dolina Mroku - “Na pierwszym piętrze”:
Spoiler
Schowek znajdziemy na pierwszym piętrze kompleksu z wejściem do X18 w jednej z tokarek.
Dolina Mroku - " W krzakach, niedaleko wagonika na kołach":
Spoiler
Chodzi o wagon w polu anomalii i krzaki za ogrodzeniem kompleksu X18 od północnej strony kompleksu. Krzak ze schowkiem jest przy samym ogrodzeniu kompleksu.
Dolina Mroku - “W parowie, tam gdzie jest legowisko psów”:
Spoiler
Schowek znajduje się na drzewie, w parowie na północ od kompleksu X18. By dostać się na drzewo musimy skoczyć na nie ze skarpy.
Bar - “Przy posterunku Powinności, tym od strony Wysypiska”:
Spoiler
Schowek znajduje się na dachu budynku na lewo od posterunku. Problem tylko jak tam się dostać. Trzeba będzie poskakać trochę po dachach. Trasę zaczynamy od budynku z dziurą w dachu na który dostajemy się z wieży przy wejściu na bazę Powinności.
Bar - “Na terenie bazy Powinności”:
Spoiler
Tu jest większy problem. Schowek znajduje się w stercie betonowych klocków między budynkiem gdzie siedzi Pietrenko a pierwszym budynkiem przez który przechodzimy na terenie Baru i wita nas nieśmiertelne “wynoś się stąd, stalkerze.” Dostaniemy się do niego przez dziurę w ścianie właśnie w tym budynku.
Bar - “W promieniu 30 metrów od Niwy”:
Spoiler
Oczywiście chodzi o rozbitą Niwę przy posterunku od strony Wysypiska. Schowek znajduje się na stojącym obok drzewie, bardzo wysoko.
Dzicz - " W niedokończonym budynku":
Spoiler
Chodzi o niedokończony biały budynek gdzie zawsze siedzą najemnicy. Plecak jest na samej górze.
Dzicz - “W okolicy przejścia do Baru”:
Spoiler
W tym wypadku trzeba będzie wyjść poza lokację. Po przejściu na teren Dziczy odwracamy się i wracamy na teren Baru. Gdy gra zapyta czy chcemy zmienić lokację, dajemy że nie, idziemy dalej prosto w kierunku Baru. Wyszliśmy poza granice lokacji, skręcamy w lewo i okrążamy budynek, wchodzimy do niego od drugiej strony. Plecak leży pod ścianą. Mamy teraz zamkniętą drogę powrotu. Chcąc wyjść musimy przeskoczyć przez murek w kierunku Dziczy.
Dzicz - “Przy wagonach, obok skażonego promieniowaniem budynku”:
Spoiler
Plecak jest pod betonową płytą przy krawędzi peronu, przy końcu wagonu.
Jantar - “Na wyciągniku elektrycznym, na terenie kompleksu”:
Spoiler
Jantar - " Niedaleko od wejściowej bramy na teren kompleksu Jantar":
Spoiler
Schowek znajduje się w jednej z rur w rogu kompleksu zaraz na lewo od wejścia.
Jantar - “Na terenie kompleksu, przy budynku z zerwanym dachem”:
Spoiler
Plecak znajdziemy na słupie telefonicznym stojącym przy budynku na lewo od drogi którą idziemy do labu. Ten budynek bez dachu z którego zawsze wychodzą zombie. By się dostać do plecaka musimy wejść na dach budynku. Wewnątrz jest drabinka. Z dachu skaczemy na słup.
Dzicz - “W rejonie między suwnicą i postojem bandytów”:
Spoiler
Bardzo trudno dostępny schowek. Plecak znajduje się na dachu garażu na górze mapy, na lewo od posterunku bandytów. by się tam dostać trzeba przeskoczyć z suwnicy na słup trakcji elektrycznej, ze słupa na galeryjkę i dalej już prosto.
Dzicz - “W rejonie dyslokacji snajperskiego oddziału najemników”:
Spoiler
Chodzi oczywiście o snajperów Wilczarza którzy witają nas w podstawce zaraz po przejściu na Dzicz. Schowek znajduje się na dachu tego budynku. Na dachy dostajemy się z wieży strażniczej. Z niej przeskakujemy na dach w kierunku Baru i dalej prosto.
Dzicz - “Obok grobu z krzyżem”:
Spoiler
Chodzi o grób niedaleko którego ukrywa się Krugłow w podstawce. Schowek znajduje się w rozerwanym przewodzie wentylacyjnym. Z krzyża przeskakujemy na murek, z murku na dach, z dachu na przewód wentylacyjny.
Magazyny Wojskowe - "W rejonie między Wioską Pijawek a drogą w kierunku Bariery:
Spoiler
W jednej z rur niedaleko obozowiska neutralnych stalkerów. Bardzo trudny schowek. Rzecz w tym, że by dosięgnąć plecaka trzeba wskoczyć do rury. I potem jest problem by z niej wyjść. Udaje się to tylko jeśli przyjmiemy postawę skradania (klawisz ctrl) i to po wielu próbach.
Magazyny Wojskowe - “W rejonie tunelu”:
Spoiler
Tunel na bazie Wolności. Zaraz obok wejścia stoi słup z reflektorami. Plecak jest na słupie. Skaczemy na słup ze skarpy nad tunelem.
Magazyny Wojskowe - " W chutorze, przy posterunku najemników"
Spoiler
Chutor przy drodze na posterunek najemników. Schowek jest dachu domu, obok komina.
Radar - “W Czerwonym Lesie na skale, na południe od uszkodzonego helikoptera”:
Spoiler
Schowek jest na sporym kamieniu, prawie że dokładnie na południe od zniszczonego helikoptera w lesie na Radarze.
Radar - “Przy czołgu”:
Spoiler
Chodzi o czołg w obozowisku monolitowców, zaraz na początku drogi przez Radar po lewej stronie. Plecak jest ukryty nad gąsienicą.
Radar - " Przy zakręcie do Mózgozwęglacza":
Spoiler
Schowek jest za murkiem, z prawej strony wejścia do warlabu.
Prypeć - " W na wpół rozwalonym dziewięciopiętrowcu":
Spoiler
Po przejściu przez tunel na drugą stronę Prypeci skręcamy w prawo. W rogu lokacji mamy wieżowiec z rozwalonym jednym bokiem. Tam zawsze siedział snajper monolitu z gaussem. Schowek jest w korytarzu na piątym piętrze. Dostajemy się tam po gruzowisku.
Prypeć - “Na placu z pomnikiem Lenina”:
Spoiler
Chodzi o centralny plac z przewróconym pomnikiem Lenina. Plecak jest na cokole, przy nogach posągu.
Prypeć - " Na dachu, przy Gastronomie":
Spoiler
Chodzi o Gastronom po lewej stronie miasta i dach który jest zaraz naprzeciwko ulicy, część kompleksu Domu Pioniera. By się dostać na dach musimy okrążyć budynek i z drugiej strony znaleźć wejście po schodach na pierwsze piętro. Wskakujemy na poręcz, z niej po drzwiach na daszek nad wejściem do budynku. I dalej na dach i do schowka.
Agroprom - " Przy antenie, obok tunelu":
Spoiler
Tunel na Agropromie na prawo od wejścia na lokację. Naprzeciwko tunelu wieża obserwacyjna. Na wieży antena. Przy antenie schowek.
Agroprom - “Pod przewróconym drzewem, w miejscu skażonym promieniowaniem”:
Spoiler
Między kompleksem gdzie obozują stalkerzy a bagnem, na północny zachód od czterech zbiorników. Plecak leży miedzy gałęziami przewróconego drzewa w polu silnego promieniowania.
Agroprom - “Na terenie Instytutu, na poddaszu”:
Spoiler
Na poddaszu jednego z budynków na terenie Instytutu. Dostaniemy się tam przez dziurę w dachu. Na dach można przeskoczyć z wieży strażniczej przy północnym wejściu do Instytutu.
Radar - " Tam gdzie Piękna jest obejmowana przez Bestię":
Spoiler
Opis dojścia do schowka wygląda bardzo skomplikowanie, niemniej można za jego pomocą dotrzeć do celu. Trzeba tylko w opcjach gry włączyć sobie pokazywanie odległości do celu. Zaczynamy przy wieży strażniczej na zakręcie drogi w kierunku do Mózgozwęglacza. Schowek jest na drzewie (Bestii).
Tu zaczynamy.
Piękna obejmowana przez Bestię.
Radar - “Na wzgórzach, na Radarze”:
Spoiler
To już ostatnie zadanie. Musimy odnaleźć w Czerwonym Lesie teleport, który przeniesie nas na normalnie niedostępne wzgórza. Teleport jest na drzewie w południowej części lasu przy legowisku snorków i pseudopsów. By się do niego dostać musimy ze sporej kupy kamieni przeskoczyc na jedno drzewo i po gałęziach przejść na właściwe. Teleport jest niewidzialny. Po szczęśliwym przeniesieniu się na wzgórze czeka nas jeszcze trasa przez kilka wzgórz połączonych teleportami. Na wzgórzach są też fałszywe teleporty, które przeniosą nas wstecz, a nawet poza las i trzeba będzie zaczynać od początku. W końcu dotrzemy do piątego wzgórza i w krzakach znajdziemy plecak z ostatnimi artefaktami. Wracamy do Sidorowicza i rozliczamy zadanie.
Na tym drzewie teleport. Przybliżona lokalizacja prawidłowych teleportów
GALERIA:
Spoiler
INSTALACJA:
Spoiler
Kolejność instalacji:
- Cień Czarnobyla 1.0004
- Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum należy umieścić w głównym katalogu gry ze zgodą na zamianę plików.
- Należy dokonać drobnych zmian w pliku fsgame.ltx:
$game_data$ = false| true| $fs_root$|
zmieniamy na:
$game_data$ = true| true| $fs_root$
LINKI DO POBRANIA:
Spoiler
Mod + spolszczenie:
Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl
Dodatek graficzny zmieniający wygląd otoczenia:
- cloud.mail: [KLIK]
Lepiej widoczne menu główne:
Archiwum należy umieścić w gamedata\textures\ui.
- [[ui_aainmenu.dds](< base_url >/applications/core/interface/file/attachment.php?id=84813&key=0442a4bb86557281facd73a01200820e)]
Źródło: