Gotowe modyfikacje do OP-2.2

infomodyfikacje.png.0e470c58176daff348945c0dba18fd57.png

Moja pierwsza modyfikacja do OP-2.2  (dostosowana do najnowszego patcha z 12.05.2022 r).

Wstawiam w nowym temacie, bo widziałem pojawiające się prośby o nowe pancerze (sam też chciałem zmienić ten aspekt - po rozgrywce w OP-2.1) - zwłaszcza te noszone przez ciężkozbrojnych, by nie powiedzieć „Husarię Monolitu”. Modyfikacja mojego autorstwa, natomiast za bazę modeli użytych w modyfikacji wykorzystano: ten temat oraz ten wątek.

Specjalne podziękowania dla Aaz-a z AMK Team’u za wyjątkowe modele strojów snajperskich. Swoją drogą ten użytkownik ma swoją postać w OP-2.1 i OP-2.2 (wieża przy stacji Janów). Jeden z bardziej utalentowanych twórców modeli do Stalker’a. Za model nanokombinezonu podziękowania należą się modderowi o ksywce Starter1.

W skrócie : mod dodaje nowe pancerze. Jest dostępny w dwóch wersjach: easy oraz medium (są połączone w 1 folderze gamedata i trzeba go rozdzielić. Opis jak to zrobić poniżej).

[] Wersja easy:

Spoiler

[] Chcesz wersję easy?  - wystarczy skopiować folder gamedata  do folderu z grą.

Podczas gry klikamy na dialog z Sidorowiczem (zaznaczony na screen’ach):

Słyszałem że masz dla mnie przesyłkę?. W tym momencie pojawia się plecak z drugiej strony drzwi. Zawartość plecaka to egzoszkielety w 3 wersjach, 3 snajperskie stroje oraz 3 akumulatory do egzo. Dlaczego „easy”? - bo tutaj nie musimy składać pieniędzy na zakup sprzętu i możemy go dodać w dowolnym momencie rozgrywki. Nie musimy też wykonać jakiegoś karkołomnego questu czy progresować w fabule gry. Ten wariant pozbawia satysfakcji ze zdobywania - masz wszystko na „srebrnej tacy”. Jeśli ukończyłeś grę albo chcesz po prostu sprawdzić ten pancerz - wybierz pierwszą opcję. Uważaj jednak - ta opcja to cheat!

[] Wersja medium:

Spoiler

[] Chcesz wersję medium? -  usuń z folderu: gamedata\config\gameplay - plik: characters_storyline.xml

Tutaj pancerze są dostępne w handlu: snajperskie u Bramana (po akcji na Jantarze w lab. X-16), Ciężkie Egzoszkielety Monolitu - u Dimak’a. Dodane na tym etapie w handlu nie powinny zaburzać rozgrywki i odbierać satysfakcji z grania. Cena nie jest niska a marża u Dimaka „uderzy po kieszeni Naznaczonego” - tak że będzie na co zbierać w grze pieniądze. Kombinezony z Crysis’a otrzymujemy robiąc zadania dla Wolazar’a.

[] Wersja hard:

Spoiler

Mam na prywatny użytek…świat nie jest na nią gotowy :rofl:

[] Dostosowanie do polonizacji i innych modów :

Spoiler

Mod posiada odrębne - w stosunku do pierwowzoru - unikatowe pliki, zatem kolizje z plikami .xml nie powinny występować. Starałem się nie bazować na plikach, które będą w przyszłości polonizowane. Jedyny plik który będzie można bez obaw podmienić to ui.xml  - odpowiada za polonizację menu gry.

Jeśli zaś chodzi o kwestię adaptacji do innych modów - zawsze rób kopię plików nadpisywanych! Do porównania zawartości dobrze użyć programu **WinMerge**lub Notepad++ z pluginem Compare.

[] Zawartość:

Spoiler

[] Ghillie Suit’y w 3 wariantach:

Są to stroje strzelców wyborowych o statystykach obronnych plasujących się pomiędzy: kombinezonami “Straż wolności” a  PSZ-9D “Pancerz Powinności”.

[] Ciężkie Egzoszkielety Monolitu:

Te odmiany pancerzy bazują na statystykach “Egzoszkieletu Czarnego Doktora” z podniesioną odpornością na ostrzał. Ustępują jednak Egzoszkieletowi “Don Kichot” względem statystyk.

Ich cechą jest możliwość przetrwania Emisji - bez schronienia w wyznaczonym miejscu. Nie są to najlepsze pancerze w grze, chociaż moglem je takimi uczynić. Starałem się zachować „zdrowy balans” tworząc tego mini-moda.

[] Kombinezony z Crysis’a:

Ponieważ nanokombinezony: „Stalowy Szczur” oraz „Modernizowany Nanokombinezon” z zadań Wolazara to de facto kombinezony SEVA wzorowane na modelach z Crysis’a, zmieniłem ich wygląd (tylko podmiana modelu, statystyki zostały pierwotne) na ten będący właściwym w założeniu twórców. Nanokombinezony w OP-2.1, OP-2.2 czy Narodowej Solijance - są wyciągnięte ze starego moda ABC Inferno. Wówczas nie istniały jeszcze właściwe modele 3D tych pancerzy w formacie .ogf (a w zasadzie nikt ich nie przekonwertował do tego formatu). Przywróciłem pierwotny zamysł nanokombinezonu, podmieniając jego model (i tak mi się nie podobał wariant oparty na SEVI-e) na bardziej odpowiedni. Dostosowałem również HUD do systemu zniszczenia kombinezonu, tak by wraz z uszkodzeniem pancerza pogarszał się widok gracza.

Wszystko znajdziecie na screen’ach. Całość dostosowana do OP-2.2 (z patchem z 12.05.2022r).

Screen’y :

[] Ghillie Suity :

Spoiler

[] Ciężkie Egzoszkielety Monolitu :

Spoiler

[] Crysis Nanosuit :

Spoiler

[] Ekwipunek i dialog inicjujący spawn w wersji “easy”.

Spoiler

[Download : [Armors_OP-2.2.7z](< base_url >/applications/core/interface/file/attachment.php?id=79465&key=275f47f3b3903568e7eb391122b6b530)

Przyjemnego grania!

p.s - jeśli dodajecie ten mod do innych, pamiętajcie o twórcach modeli użytych w tej paczce (wymienieni na początku). Ja tylko dostosowałem skrypty, configi, tekstury i opisy.

Pozdrawiam - .

Fajny dodatek , a im więcej takich na forum tym lepiej. Zainteresowanie nim na pewno wzrośnie, jak pojawi się spolszczenie do OPka 2.2. 

Swoją drogą, to ciekaw jestem, w którym modzie po raz pierwszy pojawił się nanokombinezon  Może w pierwszych wersjach na platformie Zewu Prypeci. 

A czy znajdę w tym modzie taki nanokostium “Wejście Smoka”? No, wiadomo…, ironia tak lubi. Próg wejścia masz fantastyczny, nawet wszystkie linki powstawiałeś.

Oj, karierę to Ty szybko zrobisz tutaj. I dobrze.

Jeszcze jedno " ostrzeżenie" o którym zapomniałem, w przypadku gdyby ktoś miał nanokombinezony na sobie i dodawał ten mod do OP-2.2, lepiej będzie je zdjąć do schowka i zainstalować moda. Nie wiem czy nie pojawią się błędy, gdy będziemy mieli te kombinezony na graczu i podmienimy pliki w grze? - to tyle jeśli chodzi o małe uzupełnienie.

  • pierwszy nanokombinezon pojawił się w modzie ABC Inferno , a w zasadzie była to niezbyt udana imitacja. W jakim modzie po raz pierwszy użyto właściwego modelu? - szczerze nie mam pojęcia.

karierę” - wątpię, mam trochę czasu bo leczę kontuzję. Jestem unieruchomiony na jakiś czas. Później wróci "proza życia", obowiązki etc. , wiem że ciężko będzie znaleźć czas na regularną aktywność modderską, że o długiej grze nawet nie wspomnę. To forum bardzo lubię, ale dopiero teraz znalazłem czas by dodać nieco “od siebie”. Sporo pomogły mi dostępne tu poradniki o modyfikacjach. Każdemu kto chce mieć wpływ na świat gry - polecam, bo to nie jest aż tak trudne.