Moja pierwsza modyfikacja do OP-2.2 (dostosowana do najnowszego patcha z 12.05.2022 r).
Wstawiam w nowym temacie, bo widziałem pojawiające się prośby o nowe pancerze (sam też chciałem zmienić ten aspekt - po rozgrywce w OP-2.1) - zwłaszcza te noszone przez ciężkozbrojnych, by nie powiedzieć „Husarię Monolitu”. Modyfikacja mojego autorstwa, natomiast za bazę modeli użytych w modyfikacji wykorzystano: ten temat oraz ten wątek.
Specjalne podziękowania dla Aaz-a z AMK Team’u za wyjątkowe modele strojów snajperskich. Swoją drogą ten użytkownik ma swoją postać w OP-2.1 i OP-2.2 (wieża przy stacji Janów). Jeden z bardziej utalentowanych twórców modeli do Stalker’a. Za model nanokombinezonu podziękowania należą się modderowi o ksywce Starter1.
W skrócie : mod dodaje nowe pancerze. Jest dostępny w dwóch wersjach: easy oraz medium (są połączone w 1 folderze gamedata i trzeba go rozdzielić. Opis jak to zrobić poniżej).
[→] Wersja easy:
Spoiler
[→] Chcesz wersję easy? - wystarczy skopiować folder gamedata do folderu z grą.
Podczas gry klikamy na dialog z Sidorowiczem (zaznaczony na screen’ach):
Słyszałem że masz dla mnie przesyłkę?. W tym momencie pojawia się plecak z drugiej strony drzwi. Zawartość plecaka to egzoszkielety w 3 wersjach, 3 snajperskie stroje oraz 3 akumulatory do egzo. Dlaczego „easy”? - bo tutaj nie musimy składać pieniędzy na zakup sprzętu i możemy go dodać w dowolnym momencie rozgrywki. Nie musimy też wykonać jakiegoś karkołomnego questu czy progresować w fabule gry. Ten wariant pozbawia satysfakcji ze zdobywania - masz wszystko na „srebrnej tacy”. Jeśli ukończyłeś grę albo chcesz po prostu sprawdzić ten pancerz - wybierz pierwszą opcję. Uważaj jednak - ta opcja to cheat!
[→] Wersja medium:
Spoiler
[→] Chcesz wersję medium? - usuń z folderu: gamedata\config\gameplay - plik: characters_storyline.xml
Tutaj pancerze są dostępne w handlu: snajperskie u Bramana (po akcji na Jantarze w lab. X-16), Ciężkie Egzoszkielety Monolitu - u Dimak’a. Dodane na tym etapie w handlu nie powinny zaburzać rozgrywki i odbierać satysfakcji z grania. Cena nie jest niska a marża u Dimaka „uderzy po kieszeni Naznaczonego” - tak że będzie na co zbierać w grze pieniądze. Kombinezony z Crysis’a otrzymujemy robiąc zadania dla Wolazar’a.
[→] Wersja hard:
Spoiler
Mam na prywatny użytek…świat nie jest na nią gotowy
[→] Dostosowanie do polonizacji i innych modów :
Spoiler
Mod posiada odrębne - w stosunku do pierwowzoru - unikatowe pliki, zatem kolizje z plikami .xml nie powinny występować. Starałem się nie bazować na plikach, które będą w przyszłości polonizowane. Jedyny plik który będzie można bez obaw podmienić to ui.xml - odpowiada za polonizację menu gry.
Jeśli zaś chodzi o kwestię adaptacji do innych modów - zawsze rób kopię plików nadpisywanych! Do porównania zawartości dobrze użyć programu **WinMerge**lub Notepad++ z pluginem Compare.
[→] Zawartość:
Spoiler
[→] Ghillie Suit’y w 3 wariantach:
Są to stroje strzelców wyborowych o statystykach obronnych plasujących się pomiędzy: kombinezonami “Straż wolności” a PSZ-9D “Pancerz Powinności”.
[→] Ciężkie Egzoszkielety Monolitu:
Te odmiany pancerzy bazują na statystykach “Egzoszkieletu Czarnego Doktora” z podniesioną odpornością na ostrzał. Ustępują jednak Egzoszkieletowi “Don Kichot” względem statystyk.
Ich cechą jest możliwość przetrwania Emisji - bez schronienia w wyznaczonym miejscu. Nie są to najlepsze pancerze w grze, chociaż moglem je takimi uczynić. Starałem się zachować „zdrowy balans” tworząc tego mini-moda.
[→] Kombinezony z Crysis’a:
Ponieważ nanokombinezony: „Stalowy Szczur” oraz „Modernizowany Nanokombinezon” z zadań Wolazara to de facto kombinezony SEVA wzorowane na modelach z Crysis’a, zmieniłem ich wygląd (tylko podmiana modelu, statystyki zostały pierwotne) na ten będący właściwym w założeniu twórców. Nanokombinezony w OP-2.1, OP-2.2 czy Narodowej Solijance - są wyciągnięte ze starego moda ABC Inferno. Wówczas nie istniały jeszcze właściwe modele 3D tych pancerzy w formacie .ogf (a w zasadzie nikt ich nie przekonwertował do tego formatu). Przywróciłem pierwotny zamysł nanokombinezonu, podmieniając jego model (i tak mi się nie podobał wariant oparty na SEVI-e) na bardziej odpowiedni. Dostosowałem również HUD do systemu zniszczenia kombinezonu, tak by wraz z uszkodzeniem pancerza pogarszał się widok gracza.
Wszystko znajdziecie na screen’ach. Całość dostosowana do OP-2.2 (z patchem z 12.05.2022r).
Screen’y :
[→] Ghillie Suity :
Spoiler
[→] Ciężkie Egzoszkielety Monolitu :
Spoiler
[→] Crysis Nanosuit :
Spoiler
[→] Ekwipunek i dialog inicjujący spawn w wersji “easy”.
Spoiler
[→] Download : [Armors_OP-2.2.7z](< base_url >/applications/core/interface/file/attachment.php?id=79465&key=275f47f3b3903568e7eb391122b6b530)
Przyjemnego grania!
p.s - jeśli dodajecie ten mod do innych, pamiętajcie o twórcach modeli użytych w tej paczce (wymienieni na początku). Ja tylko dostosowałem skrypty, configi, tekstury i opisy.
Pozdrawiam - .