NAZWA: LightWave 3D
LightWave 3D to program komputerowy, w pełni funkcjonalny profesjonalny edytor grafiki 3D opracowany przez firmę NewTek. Najnowsze wersje są przeznaczone do pracy w systemach Microsoft Windows i OS X (zarówno 32-bitowych, jak i 64-bitowych). Popularny pakiet do tworzenia grafiki trójwymiarowej, szeroko stosowany w produkcji wideo, telewizyjnej i filmowej.
Został on aktywnie wykorzystany przy tworzeniu gry S.T.A.L.K.E.R.. Na przykład do stworzenia takich legendarnych lokacji jak: buildowski Kordon, Wysypisko, Bar, Jantar, Radar i wielu innych obiektów w grze. Format .lwo można bezpośrednio zaimportować do SDK gry.
PLUGIN DLA EKSPORTU GEOMETRII I ANIMACJI W SDK STALKER:
Spoiler
Zawiera pluginy dla wersji x32 i x64-bitowych programu LightWave 3D.
Dostępne wtyczki:
-
Oficjalny plugin od GSC;
-
Plugin od bardak*a i Loxotrona;
-
Plugin od Diesela dla wersji x64.
Sposób instalacji opisany jest w folderze z wtyczkami lub na filmie od Modery:
https://www.youtube.com/watch?v=0KtVu\_M-Hes
KOLEKCJA PLUGINÓW DLA PROGRAMU:
Spoiler
Uwaga! Wtyczki przeznaczone są dla 32-bitowej wersji programu LightWave 3D!
W archiwum znajduje się większość wtyczek, z których DREYYY korzysta.
Lista:
- S.T.A.L.K.E.R. Export - plugin dla eksportu do formatu SDK;
- DDS - plugin dla importu/eksportu tekstur .dds;
- Deep Exploration - program do przeglądu obiektów 2D i 3D, ponadto ma możliwość konwertowania ich do innych formatów;
- Deep PAINT 3D - program do rysowania/malowania po modelu 3D. Świetnie działa z LightWave;
- UV Road - plugin do wyrównywania siatki UV;
- UVEditpro - plugin dla profesjonalnego rozwinięcia UV;
- UVEdit - plugin z przydatnymi funkcjami do pracy z UV;
- UVmagnet - plugin do eksportu siatki UV do innych edytorów;
- Tube point - plugin do tworzenia rur;
- PF_bezie - plugin dla budowania geometrii na podstawie krzywej Béziera;
- Cable - plugin pozwala tworzyć kable pomiędzy punktami;
- EasySplit - plugin do rozcinania wielokątów;
- FBX converter - program do przeniesienia do innego formatu FBX;
- Pluginy (Normalmapplugin, BakeCamera) dla zabaw ze światłem w teksturach. (Ustawienia światła, mapy normali, itd.);
- Plugin (qemLOSS3) do przekształcania modelu High-Poly do modelu Low-Poly;
- Plugin (UVinvector) rzutowania siatki UV z modelu High-Poly do modelu Low-Poly;
- Plugin (AutoReplaceImage) automatycznej zmiany pliku tekstury, jeśli został zmieniony;
- Plugin (CenterPoint) do stworzenia punktu (centralnie) wewnątrz wielokąta;
- Jettobevel - rozszerzony plugin bevel;
- Jettofillter - plugin do wygładzania ostrych krawędzi;
Link: https://cloud.mail.ru/public/B7A9/ashRi4Vkw
W archiwum jest folder LW - lekcje, w których można znaleźć rusyfikowane wideo-tutoriale odnośnie podstawowych funkcji LightWave 3D.
LEKCJE W PROGRAMIE LIGHTWAVE 3D:
[details=Spoiler] < base_url >/applications/core/interface/index.html
[/details]
WIDEO I PRACE W LIGHTWAVE 3D:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=kDygmavSG7M
https://www.youtube.com/watch?v=sGjgIWbi\_yM
https://www.youtube.com/watch?v=WugLmsMqTjg
https://www.youtube.com/watch?v=OBBCjdos-pk
https://www.youtube.com/watch?v=MoeaIqeaBHs
ŹRÓDŁO: