LightWave 3D

NAZWA:  LightWave 3D

 

LightWave 3D to program komputerowy, w pełni funkcjonalny profesjonalny edytor grafiki 3D opracowany przez firmę NewTek. Najnowsze wersje są przeznaczone do pracy w systemach Microsoft Windows i OS X (zarówno 32-bitowych, jak i 64-bitowych). Popularny pakiet do tworzenia grafiki trójwymiarowej, szeroko stosowany w produkcji wideo, telewizyjnej i filmowej.

Został on aktywnie wykorzystany przy tworzeniu gry S.T.A.L.K.E.R.. Na przykład do stworzenia takich legendarnych lokacji jak: buildowski Kordon, Wysypisko, Bar, Jantar, Radar i wielu innych obiektów w grze. Format .lwo można bezpośrednio zaimportować do SDK gry.

 

PLUGIN DLA EKSPORTU GEOMETRII I ANIMACJI W SDK STALKER:

Spoiler

Zawiera pluginy dla wersji x32 i x64-bitowych programu LightWave 3D.

 

Dostępne wtyczki:

  1. Oficjalny plugin od GSC;

  2. Plugin od bardak*a i Loxotrona;

  3. Plugin od Diesela dla wersji x64.

Sposób instalacji opisany jest w folderze z wtyczkami lub na filmie od Modery:

https://www.youtube.com/watch?v=0KtVu\_M-Hes

 

KOLEKCJA PLUGINÓW DLA PROGRAMU:

Spoiler

Uwaga! Wtyczki przeznaczone są dla 32-bitowej wersji programu LightWave 3D!

W archiwum znajduje się większość wtyczek, z których DREYYY korzysta.

Lista:

  • S.T.A.L.K.E.R. Export - plugin dla eksportu do formatu SDK;
  • DDS - plugin dla importu/eksportu tekstur .dds;
  • Deep Exploration - program do przeglądu obiektów 2D i 3D, ponadto ma możliwość konwertowania ich do innych formatów;
  • Deep PAINT 3D - program do rysowania/malowania po modelu 3D. Świetnie działa z LightWave;
  • UV Road - plugin do wyrównywania siatki UV;
  • UVEditpro - plugin dla profesjonalnego rozwinięcia UV;
  • UVEdit - plugin z przydatnymi funkcjami do pracy z UV;
  • UVmagnet - plugin do eksportu siatki UV do innych edytorów;
  • Tube point - plugin do tworzenia rur;
  • PF_bezie - plugin dla budowania geometrii na podstawie krzywej Béziera;
  • Cable - plugin pozwala tworzyć kable pomiędzy punktami;
  • EasySplit - plugin do rozcinania wielokątów;
  • FBX converter - program do przeniesienia do innego formatu FBX;
  • Pluginy (Normalmapplugin, BakeCamera) dla zabaw ze światłem w teksturach. (Ustawienia światła, mapy normali, itd.);
  • Plugin (qemLOSS3) do przekształcania modelu High-Poly do modelu Low-Poly;
  • Plugin (UVinvector) rzutowania siatki UV z modelu High-Poly do modelu Low-Poly;
  • Plugin (AutoReplaceImage) automatycznej zmiany pliku tekstury, jeśli został zmieniony;
  • Plugin (CenterPoint) do stworzenia punktu (centralnie) wewnątrz wielokąta;
  • Jettobevel - rozszerzony plugin bevel;
  • Jettofillter - plugin do wygładzania ostrych krawędzi;

Link: https://cloud.mail.ru/public/B7A9/ashRi4Vkw

 

W archiwum jest folder LW - lekcje, w których można znaleźć rusyfikowane wideo-tutoriale odnośnie podstawowych funkcji LightWave 3D.

Link: https://cloud.mail.ru/public/gwfk/iDzT7A68a

LEKCJE W PROGRAMIE LIGHTWAVE 3D:

[details=Spoiler] < base_url >/applications/core/interface/index.html

 

[/details]

WIDEO I PRACE W LIGHTWAVE 3D:

Spoiler

https://www.youtube.com/watch?v=kDygmavSG7M

https://www.youtube.com/watch?v=sGjgIWbi\_yM

https://www.youtube.com/watch?v=WugLmsMqTjg

https://www.youtube.com/watch?v=OBBCjdos-pk

https://www.youtube.com/watch?v=MoeaIqeaBHs

https://www.youtube.com/watch?v=XZbsjQAna9E

https://www.youtube.com/watch?v=r38P0jgqHZ4

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/4478-lightwave-3d/