Przed przeczytaniem poniższego, bardzo proszę koniecznie przeczytać opis znajdujący się pod tym linkiem, inaczej dalsza część może momentami brzmieć bez sensu:
No, to teraz historia i geneza “Nędzy” (bo tak najlepiej przetłumaczyć tytuł tego moda) staje się dla nas zdecydowanie wyraźniejsza. Po przeczytaniu wywiadu z autorem moda, wiemy dokładnie, czego się spodziewać. Nie będzie to nic nowego, jest to WERSJA ROZWOJOWA MODA “I WORK ALONE” przyprawiona bardziej smutną atmosferą, ogólną biedą z nędzą w zonie oraz ponad dwudziestoma nowymi rodzajami broni. Żadnych zmian fabularnych, nowych zadań, czy nowych schowków w nim nie uświadczymy. Myślę, że mod będzie klimatyczny, ale podobnie jak “Call of Pripyat Complete” czy “Call of Pripyat Reloaded” będzie to modziwo najbardziej interesujące dla osób grających po raz pierwszy, ewentualnie po raz drugi, ale po dłuuuuugiej przerwie. To oczywiście tylko moje zdanie, bo może się okazać, że autor moda tym razem swoją pracą po prostu nas powali na kolana (czego niestety nie udało mu się w “I WORK ALONE” - tam więcej było szumu w zapowiedziach, niż wyszło z nich w realu).
No ale oddajmy głos autorowi moda, bo ja się jak zwykle rozgadałem .
P: Co kryje się za historią produkcji “Nędzy”?
O: Ceano wykonał świetną robotę przy skompilowaniu ogromnej ilości niesamowitych modów do Zewu Prypeci. Potem udostępnił kilka fajnych opcji pobrania tej kompilacji. Swój mod nazwał “Wołanie z Prypeci” i ten mod to jest wielka rzecz. Wziąłem to wszystko i dodałem “Absolute Nature”, “Absolute strukture”, “SCOP Realistic”, “Variation Mod”, “Alundaio’s various AI Mod v1.07”, “Sclera Musical Addon” oraz dodałem wiele swoich własnych treści i zmian, aby dostosować całość do własnych upodobań. Nazwałem go modem kompilacyjnym “Pracuję Sam” . Kiedy “Pracuję Sam” doczekał się wersji 1.2 był już bardzo stabilnym i konsekwentnym w treści modem, z którego jestem bardzo dumny. Potem zdecydowałem się dalej rozwijać go na kanwie nowego pomysłu, który nazwałem “Nędza”.
P: A jaka jest koncepcja i pomysł “Nędzy”?
O:Po kilkakrotnym przejściu “Pracuję Sam” zacząłem potrzebować czegoś więcej. Czegoś bardziej wymagającego, z jeszcze bardziej dramatycznymi warunkami i otoczeniem. Z jeszcze silniejszym poczuciem otoczającego nieszczęścia, stawiającego twarde warunki dla przetrwania. Zainspirowany takimi filmami jak “The Road”, czy “I am legend” oraz grą komputerową “Metro 2033” wpadłem na pomysł stworzenia “Nędzy”. Minimum zasobów, a jednocześnie strasznie zła pogoda, która utrzymuje się przez prawie cały czas. Ładna, słoneczna pogoda będzie rzadkim, ale niezwykle radosnym doświadczeniem. Chciałbym także zwiększyć ilość broni w zonie.
P: Komu spodoba się ten pomysł?
O: Każdemu, kto lubi duże wyzwania, nawet wymagające rozstrzygania pewnych dylematów moralnych, gdy dochodzi do sytuacji braku niezbędnych zasobów, takich jak żywność, woda i amunicja. A wszystko to w ekstremalnie ciężkich warunkach. Myślę też, że każdy będzie chciał pobawić się nowymi broniami.
P: Ja już grałem w wersję 1.2 “Pracuję Sam”. Czy ten mod może mi zaoferować jakieś nowe doświadczenia?
O: Jeżeli chodzi o podstawową rozgrywkę, to nie. Natomiast w sensie bardziej wymagającego i zróżnicowanego środowiska gry i trudnych warunków, to tak (gra jest trudniejsza niż “Pracuję Sam”)
P: Co będzie zawierała “Nędza” w porównaniu z “Pracuję Sam” wersja 1.2?
Q: “Nędza” to specjalne wydanie “Pracuję Sam” w wersji 1.2, co oznacza, że zawiera wszystko to, co jest zawarte w “Pracuję Sam” 1.2. Jednakże wiele aspektów gry zostało poprawione, zmienione i/lub zoptymalizowane aby stworzyć atmosferę biedy i bardziej dramatyczne tło dla samej rozgrywki. Ale “Nędza” zawiera również NOWINKI w porównaniu z "Pracuję Sam"1.2 na przykład ponad 20 nowych broni.
P: A jakiś przykład jakiegoś “zmienionego aspektu gry”?
O: Lunety broni, czy lornetki będą teraz zasłaniały wszystko, za wyjątkiem tego, co przez nie widzisz. Oprócz tego mogą wyglądać na brudne, lub mogą mieć małe pęknięcia na szkłach.
P: A co dokładnie zawiera mod?
O: Przeczytajcie o tym TUTAJ (link do zawartości - praktycznie zgodnej z “Pracuję Sam” wersja 1.2 - przyp. tłum.)
P: Poprawiałeś bronie w kierunku realizmu. Czy broń będzie teraz bardzo potężna po zastosowaniu ulepszeń?
O: Nie. Wszystkie bronie są domyślnie tak ustawione, żeby ulepszenia po prostu przyzwoicie poprawiały ich właściwości.
P: Dlaczego pogoda w “Nędzy” nazywa się “Niepowtarzalny AtmosFear”?
O: Podstawowy system pogodowy bazuje na AtmosFear, ale mod wprowadza ponad 35 zmienionych tekstur nieba i horyzontu, specjalnie stworzonych dla tego projektu. Także zachowanie samej pogody będzie przeprojektowane.
P: Czy będziemy mogli sami edytować, łączyć lub dodawać dodatkowe mody na wersję końcową “Nędzy”?
O: Dodanie innego moda może spowodować nadpisanie stałych plików folderu gamedata - ale ja tak skryptowałem swój mod, aby w wielu przypadkach używał plików alternatywnych - to może doprowadzić do niechcianego łączenia plików, a w konsekwencji do błędów i wylotów. Łączenie, zmienianie lub edytowanie danych moda będzie możliwe tylko na własne ryzyko, bez zadnego wsparcia, czy wskazówek z mojej strony.
P: Czy wydasz wersję z angielskimi dialogami i bez dynamicznego HUD?
O: Jestem zawsze otwarty na konstruktywną krytykę, która mieści się w ogólnej koncepcji moda. Przykłady zmian, które wymieniłeś prowadzą donikąd i z tego powodu na pewno ich nie wprowadzę. Pliki moda są otwarte dla przyszłej edycji opartej na tym, co ludziom się podoba, lub czego na przykład nie lubią. To może być dynamiczny HUD, pociski smugowe, pole widzenia, lub cokolwiek innego… Takie edytowanie będzie jak najbardziej mile widziane w tym modzie, ale nie będę się angażował w jakiekolwiek wskazówki dla moderów.
P: A co z błędami czy wylotami w “Nędzy”?
O: Jeżeli mieliście problemy grając w “I Work Alone”, to najprawdopodobniej będziecie ich również doświadczać w tej wersji, ale wprowadziłem trochę usprawnień, aby pozbyć się paru błędów. Miewałem wyloty na WinXP, ale żadnych na Windows7…
P: Czy “Nędza” zadziała z wersją Steam Zewu Prypeci?
O: Nie zrobiłem nic w kierunku zapewnienia kompatybilności z wersja Steam. Wiem jednakże, że zostało potwierdzone, iż mod ten jest sam z siebie kompatybilny z wersją zakupioną przez Steam.
P: A jakie są wymagania systemowo/sprzętowe moda?
O: Możecie spodziewać się nieco niższych FPS niż w “I Work Alone” w wersji 1.2. Jeżeli w niego nie graliście, podaję tutaj przykład wydajności na komputerze testowym:
Windows XP, Intel Core i7 920 4x2.66GHz, 4 GB DDR RAM. nVidia GeForce GTX285 1 GB. DirectX 9.0c. Na nim osiągałem 40-60 FPS (niestety autor nie podaje, w jakiej grał rozdzielczości - przyp. tłum)
ZALECANE: Win7 z 6 GB RAM. Miałem wyloty spowodowane brakiem pamięci na WinXP, ale żadnych na Win7.
P: Czy będziemy mogli zgłaszać swoje sugestie na temat moda?
O: Ależ jak najbardziej! Podczas rozwoju moda będę poświęcał czas na każdy jeden komentarz lub sugestię wrzuconą na stronę “I work Alone”, jak też na stronę domową moda.
P: Jaka jest oczekiwana data premiery “Nędzy”?
O: Piątek 13 Stycznia 2012
P: Jakie osoby otrzymają podziękowania za pomoc w powstaniu tej produkcji?
O: Ceano, Cromm Cruac, Kaplan994, Rvsty, Bioshocker, Loner1, Derranged, imperialreign, Angrydog, Darkenneko, Gtzz FeLa, Alundaio, Vandrerer, TheSmurth + timnwells, Blakluma, Xero350, DrHaggiz, Nerfwaffle, Davidme. Użyto niektórych dźwięków i tekstur broni z moda Modern Alpha autorstwa Nemesis7773 i jego Zespołu, a także z Arsenal Mod dla Cienia Czernobyla autorstwa Dester’a and Zereset’a.
Z poważaniem
N.Aaroe
No cóż, to jeszcze tylko 3 dni i jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pobierzemy, odpalimy i zobaczymy, jak bardzo “atmosferyczny” będzie ten mod. Ja na pewno to zrobię 