Przeciwnicy w tym modzie są wymagający , niebezpieczni i morderczo skuteczni . Posiadanie odpowiednich narzędzi perswazji bywa czasami jedynym argumentem trafiającym bezpośrednio do ich umysłów - dosłownie .Nadzwyczaj pomocnym w tej wymianie argumentów bywa zestaw narzędzi o popularnej nazwie “broń palna”.
Na pierwszych etapach rozgrywki zdarzają się sytuacje, w których do naszych łapek wpadnie broń z grupy unikalnych. Np L 85 kal 5,45x39.Broń taka sobie … ale ma jedną niezaprzeczalną zaletę . Dostępność popularnej , rosyjskiej proweniencji amunicji 5,45 - tak zwykłej jak i przeciwpancernej.Np sprzedaje onąż niejaki Kuzniecow za wódę , lub Zyła za żarcie.Jedyną wadą używania tej broni są mizerne parametry “argumentów”. I tutaj jest czas na zabawę w Rusznikarza.
Wchodzimy do katalogu Gamedata /config/misc/unique_items … szukamy linii odpowiedzialnych za interesującą nas broń i widzimy następujący wpis:
$spawn = “weapons\uniq\wpn_l85_kalibr”
ammo_class = ammo_5.45x39_fmj, ammo_5.45x39_ap, ammo_5.45x39_izomorf
inv_name = wpn-l85_kalibr
inv_name_short = wpn-l85_kalibr
description = enc_kalibr_wpn_l85
inv_grid_width = 5
inv_grid_height = 2
inv_grid_x = 43
inv_grid_y = 27
cost = 5600
silencer_name = wpn_addon_sil_545_ar
silencer_x = 195
silencer_y = 18
Niestety nie ma w nich składowych nas interesujących. Musimy ręcznie dopisać kilka linijek .Docelowo wygląda to tak:
$spawn = “weapons\uniq\wpn_l85_kalibr”
ammo_class = ammo_5.45x39_fmj, ammo_5.45x39_ap, ammo_5.45x39_izomorf
inv_name = wpn-l85_kalibr
inv_name_short = wpn-l85_kalibr
description = enc_kalibr_wpn_l85
inv_grid_width = 5
inv_grid_height = 2
inv_grid_x = 43
inv_grid_y = 27
cost = 5600fire_dispersion_base = 0.00016
hit_power = 1.73
silencer_hit_power = 1.69
silencer_name = wpn_addon_sil_545_ar
silencer_x = 195
silencer_y = 18
Te trzy dodatkowe wpisy odpowiadaja za celność i siłę ognia broni tworząc z- kolokwializując - jaj nie urywającej broni , całkiem zgrabny kawałek metalu , niwelujący w jakimś stopniu “robocopowość” przeciwników.
Uwaga: sugeruję stosować ten rodzaj"obróbki" broni tylko w przypadku mało spotykanych typów strzeladeł , aby zminimalizować prawdopodobieństwo spotkania NPC-ka z taka sama bronią.