Object Editor

NAZWA: Object Editor
TWÓRCA:  ValeroK

 

OPIS:

Spoiler

Narzędzie dla szybkiej edycji i eksportu formatów raw.

 

Obsługiwane formaty:

Spoiler

  1. object
  2. ogf
  3. omf
  4. skl
  5. skls
  6. bones
  7. dm
  8. obj (wavefront)
  9. ltx (bone parts)

 

Możliwości:

Spoiler

  1. Eksport ogf bez kompresji (HQ Geometry+), zwykły HQ Geometry także patchowany, eksportuje lepiej niż SDK
  2. Zapis i wczytanie ustawień .bones
  3. Wczytanie, zapis, usunięcie animacji skls
  4. Eksport animacji w 8, 16 bitach i bez kompresji
  5. Domyślnie wyłączono optymalizację siatek/meshes z jednakowymi teksturami i shaderami, przy eksporcie nie będą one łączone w jedno, aby była możliwość ich edycji w OGF Editor
  6. Ustawienie i generacja kolizji (po ustawieniu shape’ów trzeba nacisnąć Shape Params->Generate shapes )
  7. Dodano możliwość zmiany rozmiaru modeli i animacji przy eksporcie, z zapisem modyfikatora w .object
  8. Możliwość przypisania do formatu .object
  9. Edycja Userdata
  10. Edycja Lod
  11. Edycja Motion refs
  12. Eksport modeli z oryginalnymi teksturami normal’owymi bez X-Ray’owych grup wygładzania
  13. Generacja Lod modeli

 

Praca z oryginalnymi teksturami normal modeli:

Spoiler

Aby używać oryginalnych normali modeli zamiast grup smooth, należy zainstalować plugin do Blendera https://github.com/PavelBlend/blender-xray ( na czas 14.07.22 trzeba pobrać zip code zamiast release , lub release, który został wydany później niż 14.07.22 ). Po instalacji w ustawieniach pluginu w zakładce Others zaznaczyć pole use split normals. Teraz ogf będzie z oryginalnymi normal’ami z kodu źródłowego. 

 

Dla twórców:

Spoiler

W wersji 2.2 został dodany eksport animacji bez kompresji (No compress), który jest dostępny w STCoP Engine z otwartym kodem źródłowym i nie jest obsługiwany przez oryginalne silniki.

Jeśli używacie STCoP Engine lub portowaliście do siebie możliwość wczytania podobnych animacji, to dla włączenia tej funkcji w Object Editor należy zmienić parametr developer  w  Settings.ini  na 1 w katalogu głównym programu.

 

 

SCREENY:

Spoiler

Ustawienia programu:

Panel tekstur:

Panel kości:

Wczytane animacje:

Motion References/Odniesienia do ruchu:

Userdata:

Odnośnik do LOD:

Informacja o obiekcie:

 

LINKI:

Spoiler

Link do pobrania: https://github.com/VaIeroK/XrayExportTool/releases/tag/4.35

Kod źródłowy: https://github.com/VaIeroK/XrayExportTool

 

ŹRÓDŁO:

ap-pro.ru