NAZWA: Object Editor
TWÓRCA: ValeroK
OPIS:
Spoiler
Narzędzie dla szybkiej edycji i eksportu formatów raw.
Obsługiwane formaty:
Spoiler
- object
- ogf
- omf
- skl
- skls
- bones
- dm
- obj (wavefront)
- ltx (bone parts)
Możliwości:
Spoiler
- Eksport ogf bez kompresji (HQ Geometry+), zwykły HQ Geometry także patchowany, eksportuje lepiej niż SDK
- Zapis i wczytanie ustawień .bones
- Wczytanie, zapis, usunięcie animacji skls
- Eksport animacji w 8, 16 bitach i bez kompresji
- Domyślnie wyłączono optymalizację siatek/meshes z jednakowymi teksturami i shaderami, przy eksporcie nie będą one łączone w jedno, aby była możliwość ich edycji w OGF Editor
- Ustawienie i generacja kolizji (po ustawieniu shape’ów trzeba nacisnąć Shape Params->Generate shapes )
- Dodano możliwość zmiany rozmiaru modeli i animacji przy eksporcie, z zapisem modyfikatora w .object
- Możliwość przypisania do formatu .object
- Edycja Userdata
- Edycja Lod
- Edycja Motion refs
- Eksport modeli z oryginalnymi teksturami normal’owymi bez X-Ray’owych grup wygładzania
- Generacja Lod modeli
Praca z oryginalnymi teksturami normal modeli:
Spoiler
Aby używać oryginalnych normali modeli zamiast grup smooth, należy zainstalować plugin do Blendera https://github.com/PavelBlend/blender-xray ( na czas 14.07.22 trzeba pobrać zip code zamiast release , lub release, który został wydany później niż 14.07.22 ). Po instalacji w ustawieniach pluginu w zakładce Others zaznaczyć pole use split normals. Teraz ogf będzie z oryginalnymi normal’ami z kodu źródłowego.
Dla twórców:
Spoiler
W wersji 2.2 został dodany eksport animacji bez kompresji (No compress), który jest dostępny w STCoP Engine z otwartym kodem źródłowym i nie jest obsługiwany przez oryginalne silniki.
Jeśli używacie STCoP Engine lub portowaliście do siebie możliwość wczytania podobnych animacji, to dla włączenia tej funkcji w Object Editor należy zmienić parametr developer w Settings.ini na 1 w katalogu głównym programu.
SCREENY:
Spoiler
Ustawienia programu:
Panel tekstur:
Panel kości:
Wczytane animacje:
Motion References/Odniesienia do ruchu:
Userdata:
Odnośnik do LOD:
Informacja o obiekcie:
LINKI:
Spoiler
Link do pobrania: https://github.com/VaIeroK/XrayExportTool/releases/tag/4.35
Kod źródłowy: https://github.com/VaIeroK/XrayExportTool
ŹRÓDŁO: