Ogólny temat o X-Ray Engine

Temat poświęcony zagadnieniom dotyczących silnika napędzającego naszą grę, X-Ray.

 

 

Dokumentacje, FAQ:

Możliwości skryptowe X-Ray Ext. (cz. pierwsza)

Możliwości skryptowe X-Ray Ext. (cz.druga)

Dokumentacja X-Ray z 2004 roku

 

Fora o silniku X-Ray:

Forum X-Ray Engine

 

Czyste pliki źródłowe:

Cień Czarnobyla oraz Czyste Niebo (1.5.10)

Zew Prypeci oraz SDK do niego

S.T.A.L.K.E.R. 2

OGSE 0.6.9.3

 

Repozytoria oraz kody źródłowe:

X-Ray 1.0007rc1

OpenXRay (1.6.02 oraz 1.5.10)

Repo ForserX (SoC)

X-Ray Extensions (SVN232)

Cut X-Ray Project

X-Ray 1.7.00 64x (CoP)

Kod źródłowy OLR 3.0 z przed 6 miesięcy

Repozytorium DevBoxTeam_Ru

Usprawnienia:

Spoiler

PanicLog (SoC, CS, CoP)

Zmieniona binarka xrCore.dll umożliwiająca na dokładne odczytanie logów gry.

Zapisuje każdy szczegół.

 

Keylogger dla SoC

Przeportowane wychwytywanie klawiszy z GTA IV. Pozwala na pisanie skryptów

opierających się na klikaniu klawiszy. Na przykład klakson w DMX.

 

FoV Switcher (SoC, CS, CoP)

Programik do zmiany kąta widzenia w grze. Opiera się na podmianie 

pliku xrGame.dll.

 

EnvFX (SoC, CS, CoP)

Ogólna przebudowa techniczna dźwięku w STALKERze. Dodano tryb stereo, algorytmy

resamplera, HRTF oraz kilka pomniejszych usprawnień. Teraz EAX działa jak należy.

 

Prawidłowa prędkość śniegu (CoP 1.6.02)

Spowolnione opady deszczu/śniegu na bardziej realne. Bardzo dobry dodatek do

modów zimowych.

 

Zmodyfikowany xrGame.dll (SoC 1.0004)

Zmodyfikowany xrGame.dll przez pewnego moddera. Do zmian wnosi tylko callbacki

dla skrypterów, komendy typu g_god czy pasek amunicji.

 

Poprawiony 1.0006 (Macron)

Patcher dla plików gry. Dodaje on obsługę większej ilości pamięci RAM oraz przełączanie pomiędzy

wersjami gry (RUS/WW), prócz tego ma też kilka innych funkcji.

 

 

Poprawki:

Spoiler

Renderowanie modeli HQ (CoP)

Poprawka od Shokera na poprawne wyświetlanie dynamicznych modeli wysokiej

jakości. Dla przykładu, modele broni czy też NPC.

 

Obsługa wielu rdzeni (SoC, CS, CoP)

Niewielka poprawka umożliwiająca X-Ray’owi na korzystanie z większej ilości rdzeni.

Domyślnie były to dwa rdzenie. Poprawka odnosi się jedynie do zmiany pewnej linijki.

 

Fix net_Export (CoP)

Poprawka synchronizacji obiektów z serwerem gry. Co tu się rozwijać? Programiści

GSC popełnili małą lecz znaczącą literówkę w pliku Level_Network.cpp.

 

Wpływ anomalii na NPC (CoP)

Zmiana w pliku space_restrictor.cpp umożliwia wpływanie anomalii na NPC.

Co się z tym wiąże NPC są ostrożniejsi i mogą korzystać ze śrub.

 

mVPTexgen (SoC)

Sampler dla shaderów znany z nowych wersji X-Raya, zalecany przy tworzeniu shaderów wpływających

na oświetlenie bądź teksturowanie otoczenia.  Do samodzielnego dodania do kodu źródłowego. 

Super robota, jak będe się bawił w silniku to chętnie skorzystam  

Flaszka dla Ciebie

Dodano OLR 3.0

1 polubienie

Dnia 2.02.2016 o 20:07, MonoLityczny napisał:

Flossy Community (X-Ray)

Ta strona i społeczność już dawno nie żyją

Dnia 2.02.2016 o 20:07, MonoLityczny napisał:

Dokumentacja X-Ray z 2004 roku

Słyszałem, że ta dokumentacja jest wykonana z oryginalnych kodów builda 1935

 

(Proszę wybaczyć za mój zły Polski)

2 polubienia

ForserX z jakiegoś powodu to musiał usunąć, sam nie wiem. 

Co do dokumentacji, owszem są tam buildowskie dokumenty silnika.

Teraz, MonoLityczny napisał:

ForserX z jakiegoś powodu to musiał usunąć

Flossy Group (a Flossy Community) było moim nazwie, ale rozpadł się. Dlatego strona Flossy Community nie powróci. Forser teraz działa w składzie WebBox. Oto ich pracy: 1 a 2

2 polubienia

Dzięki za linki. Dodam je do tematu.

Hi.

It’s my new repo: github.com/ForserX/FRay-Project

Zwiedzając poszczególne lokacje zawsze jestem pod wrażeniem konfiguracji terenu a że z zawodu jestem geodetom to właśnie taki silnik byłby przydatny do wizualizacji tego co mierzę. A pomiary są na współrzędnych x, y, Mam pytanie czy można na tym silniku zaimportować siatkę punktów o zadanych współrzędnych i następnie nałożyć na nią tekstury terenu plus krzaki, drzewa. Mniemam że tak da się w końcu tereny w grze są jakoś wymodelowane. Próbowałem zacząć zabawę z xay-cop-sdk ale niewiele z tego rozumiem.  No o co jeszcze pobrać z oprócz czystego pliku źródłowego by zacząć zabawę i nie tylko. Dlaczego silnikx-ray ? . Z prostej przyczyny: jak widzę jego możliwość w stosunku do innych programów 3d to ma on w stosunku do nich ogromną przewagę. 

Czy nikt nie zna się na tym ??.  Tak wnioskuję. Samo wstawienie tego tematu to za mało. Co mi po kodach źródłowych bez instrukcji ich obsługi.

Tereny w grze NIE SĄ wymodelowane w X-Rayu, tylko w LightWave, Maya. Do zastosowań takich jak Twoje to raczej jakiś AutoCAD.

Dzięki  za podpowiedź co do LighWave lecz tworzenie modeli czy do Stalkera czy geodezyjnych mają chyba te same zasady modowania na podstawie współrzędnych X,Y,Z. Chodzi mi raczej o to że te wymodelowane do Stalkera są bardzo realistyczne no i wszystko można zwiedzać jak w rzeczywistości. No i szybkość działania jest dużym atutem.

Równie dobrze mógłbyś robić sobie modele dajmy na to w blenderze, który jest w pełni darmowy - https://www.blender.org. Wymodelujesz sobie dosłownie co Ci wyobraźnia podpowie, bo możliwości są ogromne. Blender ma też prosty silnik “growy”, gdzie możesz podpiąć kamerę pod model i obserwować otoczenie z perspektywy pierwszej osoby. Jednostki ustalasz sobie dowolne - metry, kilometry, centymetry, etc.

Na tej samej zasadzie możesz używać Unreal Engine czy dowolnego innego silnika “growego”.

Nie znam się na geodezji kompletnie, więc ciężko mi sobie wyobrazić na ile jakakolwiek z tych porad spełni Twoje oczekiwania.

Możliwe że się przydadzą Twoje porady i za nie dziękuję. A geodezja to pomiary wszelakiej treści terenu i przedstawianie jej formie graficznej. Robi się pomiary określonych punktów tak by posiadały współrzędne prostokątne X, Y, Z (Z nie zawsze bo w sumie przedstawia się rzut na płaszczyznę). Dla jakiejś powierzchni te punkty układają się w siatkę.To tak pokrótce bo całość geodezji jest tematem obszernym. Na tą siatkę nałożyć teksturę i mamy przybliżony obraz terenu. Do tego dodać drzewa , chaszczory, wody jezdnie itp. i byłaby super prezentacja poglądowa dla klienta, niech zwiedzi sobie, jako dodatek do map które otrzymuje. Tak to widzę. Ale widzę też że mam na razie nikłą wiedzę o tym jak stworzyć taki obraz 3d. Programów do tworzenia takiej grafiki jest dużo lecz który wybrać ??. Zobaczę tego blendera może akurat on będzie przydatnyi. 

CZYM jest geodezja to wiem, ale jak to w praniu wygląda, to wiem tylko z obserwacji facetów z niwelatorami (tak to się zwie?). Blender ma dość wysoki próg wejścia, ale pełno jest w internecie tutoriali które pokazują co i jak.

Niwelatory to tylko jedne z przyrządów używanych w geodezji służące do pomiarów i wyznaczaniu przewyższeń (Z). Innymi urządzeniami pomiarowymi są teodolity . tachimetry. odbiorniki GNNS, skanery laserowe (co jest więcej nie umiem sobie przypomnieć). Znalazłem tutoriale kursów blendera i jak na razie wygląda to dość skomplikowanie. Ale do puki nie wiem że co jest niemożliwe to będę próbował to zrobić a jak widzę blender ma takie możliwości.

1 minutę temu, Stanley napisał:

wygląda to dość skomplikowanie

Ale nie jest - kwestia nauczenia się co do czego i dlaczego. Zacznij nawet tu: https://polskikursblendera.pl

zacząłem, możliwe że czegoś się nauczę i stworzę w ten sposób interaktywną mapę terenu pomierzonego. Poradniki są dobre aczkolwiek wszystko zaczyna się od sześcianów i kulek a te moim zdaniem winny pojawić się dopiero na teksturach terenu. Pooglądam inne może znajdę to czego potrzebuję.  Nauka w moim wieku nie przychodzi już tak łatwo jak np. 40 lat temu.

Sześciany i kulki pokazują, że nawet z najbardziej niepozornej figury można stworzyć praktycznie wszystko. Jeśli chodzi o teren, zawsze możesz zacząć od płaszczyzny (plane) i nadać jej modyfikator “ocean”:

Spoiler

Przechwytywanie.PNG.72e5d964340073762384ed1ff71f06ea.PNGPrzechwytywanie1.PNG.07117bdf2e17e3dd397100e2e6a165f1.PNG

Ilość “zmarszczek”, powtórzeń i tak dalej i tak dalej możesz sobie ustalić wedle upodobań, a potem ręcznie polepszyć to, co będzie wymagało poprawy.

A że łatwo nie jest… wiem, próg wejścia dość wysoki. Też nie jestem najmłodszy, a przyswojenie podstaw zajęło mi dobre pół roku  Mimo tego dalej podtrzymuję - kiedy załapiesz jak to wszystko działa, to nagle zacznie się robić coraz łatwiej.