Temat poświęcony zagadnieniom dotyczących silnika napędzającego naszą grę, X-Ray.
Dokumentacje, FAQ:
Możliwości skryptowe X-Ray Ext. (cz. pierwsza)
Możliwości skryptowe X-Ray Ext. (cz.druga)
Dokumentacja X-Ray z 2004 roku
Fora o silniku X-Ray:
Czyste pliki źródłowe:
Cień Czarnobyla oraz Czyste Niebo (1.5.10)
Repozytoria oraz kody źródłowe:
Kod źródłowy OLR 3.0 z przed 6 miesięcy
Usprawnienia:
Spoiler
PanicLog (SoC, CS, CoP)
Zmieniona binarka xrCore.dll umożliwiająca na dokładne odczytanie logów gry.
Zapisuje każdy szczegół.
Przeportowane wychwytywanie klawiszy z GTA IV. Pozwala na pisanie skryptów
opierających się na klikaniu klawiszy. Na przykład klakson w DMX.
Programik do zmiany kąta widzenia w grze. Opiera się na podmianie
pliku xrGame.dll.
Ogólna przebudowa techniczna dźwięku w STALKERze. Dodano tryb stereo, algorytmy
resamplera, HRTF oraz kilka pomniejszych usprawnień. Teraz EAX działa jak należy.
Prawidłowa prędkość śniegu (CoP 1.6.02)
Spowolnione opady deszczu/śniegu na bardziej realne. Bardzo dobry dodatek do
modów zimowych.
Zmodyfikowany xrGame.dll (SoC 1.0004)
Zmodyfikowany xrGame.dll przez pewnego moddera. Do zmian wnosi tylko callbacki
dla skrypterów, komendy typu g_god czy pasek amunicji.
Patcher dla plików gry. Dodaje on obsługę większej ilości pamięci RAM oraz przełączanie pomiędzy
wersjami gry (RUS/WW), prócz tego ma też kilka innych funkcji.
Poprawki:
Spoiler
Poprawka od Shokera na poprawne wyświetlanie dynamicznych modeli wysokiej
jakości. Dla przykładu, modele broni czy też NPC.
Obsługa wielu rdzeni (SoC, CS, CoP)
Niewielka poprawka umożliwiająca X-Ray’owi na korzystanie z większej ilości rdzeni.
Domyślnie były to dwa rdzenie. Poprawka odnosi się jedynie do zmiany pewnej linijki.
Poprawka synchronizacji obiektów z serwerem gry. Co tu się rozwijać? Programiści
GSC popełnili małą lecz znaczącą literówkę w pliku Level_Network.cpp.
Zmiana w pliku space_restrictor.cpp umożliwia wpływanie anomalii na NPC.
Co się z tym wiąże NPC są ostrożniejsi i mogą korzystać ze śrub.
Sampler dla shaderów znany z nowych wersji X-Raya, zalecany przy tworzeniu shaderów wpływających
na oświetlenie bądź teksturowanie otoczenia. Do samodzielnego dodania do kodu źródłowego.