Tytuł oryginalny: Последний Сталкер (Last Stalker) 1.3 х64 (OGSR) Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna) Data premiery: 15.02.2020 r. Autor: Autorzy spolszczenia: , , Śr. długość rozgrywki: ok. 30 godzin
OPIS:
Spoiler
Przerobiona i rozbudowana wersja , której największą nowością jest silnik OGSR.
Cechy moda:
Poprawne działanie lokacji z DX10 i DX11.
Usunięto oświetlenie statyczne.
Detektor artefaktów, który aktywuje się po założeniu go na pas.
Nowa paczka broni.
Kilka zmian w skryptach oraz konfiguracji.
Nowe modele pojazdów.
Kilka nowych modeli NPC.
Nowa muzyka autorstwa Kreazot-Maks.
Zachęcamy do zapoznania się z poprzednimi projektami -a:
Trylogia “Apokalipsa”:
1.
2.
3.
GALERIA:
Spoiler
INSTALACJA:
Spoiler
Mod jest w wersji samodzielnej (zawiera już w sobie oryginalną grę).
Pobrane archiwum z modem należy rozpakować do dowolnego folderu. Grę uruchamia plik bin_x64\xrEngine.exe.
Instalacja niezbędnego oprogramowania.
Po zainstalowaniu moda należy przenieść pliki ze spolszczeniem do głównego katalogu gry.
W opcjach wybieramy interesujące nas parametry, a następnie zatwierdzamy zmiany i uruchamiamy ponownie grę
Podziękowanie za dostosowanie spolszczenia. Tylko coś musimy wyjaśnić. Na Github pisze, że jest to spolszczenie do moda OS2020, ale ciut niżej, że to wersja OGSR. A to są dwa różne mody. Pobierający to spolszczenie będą mieli problem, czy faktycznie ono jest do wersji OGSR.
A jeśli faktycznie dostosowałeś spolszczenie do OS2020, to on jest na zwykłym silniku i przypisy o OGSR też wprowadzają w błąd.
DODANO: Czy do swojego spolszczenia dodałeś tę paczkę tekstur z polskimi napisami na ogłoszeniach?
Wersja OGSR będzie aktualizowana bo ma braki które wyszły na testach.
Dajcie mi trochę czasu bo pracy jest sporo a chcę zrobić też dla innej wersji żeby miło się grało bez względu na to jaki komputer macie
Mam nadzieję, że po zakończeniu prac wielu z Was zachęci do sięgnięcia po ten tytuł.
Na githubie są aktualizacje na bieżąco według postępów (jeśli ktoś chce pomóc w testach). Wszystko opiszę w README oraz “issues”. Zachęcam do zapoznania się przed pobraniem.
MOD jest wymagający z mojej perspektywy, więc potrzebny jest czas oraz testy.
W razie pytań PW.
Na marginesie:
Fabuła nietuzinkowa!
------ Edit 26.06.22
Link MEGA dla tych co gubią się na Githubie. Również aktualizowany.
Dobrze, że propagujesz ulepszonego Ostatniego Stalkera OGSR.
Tylko mam pytanie, kiedy pobierałeś spolszczenie? W ostatnich można powiedzieć - godzinach - zostało ono znacząco poprawione. Skontaktuj się na PW z , aby zanim zaczniesz robić wideo, mieć już spolszczenie najaktualniejsze. Wiele napisów wyświetlanych w modzie na ścianach, drogach itp. zostało zrobione po polsku. Tak samo teksty ogłoszeń z zadaniami do wzięcia na tablicach ogłoszeń.
Nie wiem dlaczego sugerujesz uruchamianie moda bezpośrednio od silnika, kiedy można i należy zrobić sobie skrót pulpitowy.
Z tym kluczem wziętym z trupa masz jakiś błąd, bo pojawia się normalnie w plecaku.
A jak z gry w OS nie pamiętasz gdzie wyjście, to idąc od trupa w korytarzach od razu na lewo i z prawej strony szukaj korytarza z mgiełką na podłodze.
Podczas sprawdzania adaptowanego spolszczenia zaszedłem niezbyt daleko, tak że nie jestem w stanie określić, czy problemy jakie występowały w podstawowym OS zostały w tej wersji usunięte.
Mamy na forum jeszcze inną wersję tego moda. To OS 2020, w której żaden problem z OS nie występuje. Też jest spolszczony. A na dodatek jest to perełka wśród modów, bo nasze forum jako jedyne nim dysponuje. Wstawił go tylko u nas sam zaurus. Gra się w niego przystępniej, bo bez bugów, a spec arty które tych bugów przysparzały co niemiara, zbiera się dopiero we freeplayu. I można moda ukończyć z prawidłową końcówką, nawet jak ich się nie zbierze wszystkich, lub nie będziemy mogli dostarczyć ich handlarzowi. Ja bym Ci sugerował najpierw ograć OS2020, a dopiero po nim OGSR.
A w ogrywaniu obojętnie którego życzę . A łatwo na pewno nie będzie.
Dziś pobrałem spolszczenie od nas ze stronki,zainstalowałem i jak na razie śmiga,ale dobrze że wspomniałeś,potem napiszę do mrozka jeśli chodzi o spolszczenie do tego moda,myślę że jeśli zostanie zaktualizowane,będzie wiadomo coś na ten temat.Oczywiście dam znać jeśli tylko coś się zmieni. A co do klucza mam go i jest widoczny. Dziś mam troszkę lenia,gram w Mass Effect Andromedę.
Bardziej stabilna i dla grającego przychylniejsza. Spolszczenie też posiada dopracowane.
W swoim zwiastunie zastanawiałeś się do czego służy krzyżyk w HUdzie inwentarza. On służy do ustalania czasu odpoczynku. Masz jeszcze minus, jak ustawisz za dużo. Przed odpoczynkiem nie zapomnij coś zjeść. Można jeść też części mutków. Ale korzystniej jest je sprzedać i kupić konserwy czy kiełbasę, albo wykorzystać do zadań.
Ktoś mi podpowie jak przejśc przez te druty w Ostatnim Stalkerze,nawet po daniu znać radioskanerem kumplom zostaję zabijany za każdym razem,przez co nie mogę udać się dalej,moje zdanie takie w tym miejscu Zaurus za mocno przegioł z tymi karabinami i wojskiem. Podeślijcie mi plik na niesmiertelność,ja zrobię sobie kopię oryginału i potem go zamienię a po przejściu wrócę do oryginalnego pliku.
Po pierwsze, zadanie trzeba robić po północy. Słaba czujność wartowników.
Po drugie, po przecięciu drutów dalej trzeba iść blisko płotu. No i patrz, w którą stronę leci śmigłowiec patrolowy. Odczekaj, aż doleci do Ciebie i zawróci. Jak będzie nad pierwszą wieżą, to biegniesz do to tego przejścia w ścianie. Wskakujesz i robisz twardy zapis. Jak ruszysz, masz filmik. Jak on się skończy, to bez jakiejkolwiek zwłoki biegniesz wzdłuż muru na wysokość przerwy w płocie, skręcasz do niej i na łeb i szyję biegniesz w stronę dolinki. a dalej do drogi w pobliżu STS. Na niej pilnuj się innego śmigłowca, chowaj się za drzewami. Dalej między STS i płotem do drogi. Obecność GRC masz sygnalizowaną kółkiem z czerwonym iksem. Omijaj ich z daleka.
Możesz też po przejściu płotu ( jak robią to niektórzy na YT ) schować się za tymi kamorami, odczekać aż się trochę uspokoi i biec dalej.
W spojlerze masz dwa zapisy. Jeden gdy Grek siedzi za kamorami, a drugi już w wiosce nowicjuszy.
Spoiler
[024 za kamieniami.dds](< base_url >/applications/core/interface/file/attachment.php?id=69817&key=20298c35b3c3f3f8828d55c2b868e380) [024 za kamieniami.sav](< base_url >/applications/core/interface/file/attachment.php?id=69818&key=ddf464064afb699c0f42817615a2e7ae)
Na SB pytasz o jakiś schowek. Na takie pytania jest miejsce tutaj, a nie tam. No i napisz konkretniej, co to za schowek, albo wstaw zrzut PDA z tym zadaniem. Bo jak na razie, to na Kordonie jest tylko jeden schowek do odnalezienia, ale jego masz wyraźnie zaznaczonego na mapie. To północny posterunek, BTR i piktogram słońca na jego boku. Kolejny będzie dopiero na Sortowni, jak się tam pojawisz w pieczarze.
Ja mam moda ogranego problem w tym że nikt nigdzie nie chce mnie wpuścić nikt ze mną nie chce gadać,nie mam broni więc po co mi się męczyć drugi raz przechodząc to samo na nowo,aż sam sobie się dziwię że go ograłem,sidor nie ma broni u nikogo nie mogę kupić,mam tylko nóż i parę pierdol w ekwipunku nie licząc apteczek i żarcia. Dla mnie to bez sensu jest.
Takie jest założenie scenariuszowe, że nasz GB długo gania jako gołodupiec. Pierwszą broń dostaniesz za frajer w schowku do którego skieruje cię Sidorowicz. To schowek na Bagnach. Pamiętaj, że ten mod, to jakby prolongata Upadłej Gwiazdy i trzeba sobie przypominać co w niej było.
Nie gada z tobą Sidorowicz, to idź do barmana. Ten też Ci zaproponuje to samo zadanie ma likwidację Grabarza. Wracasz do Sidora i się zaczyna ostra gra.
Zgodziłeś się na wzięcie karty bankowej Pustynnych Ziemi? Bez niej nie pograsz. Nic nie kupisz, nic nie naprawisz. Mod stawia Ci zadania, ale też trzeba przejawiać inicjatywę.
Poniżej masz zrzut z mojej gry, zrobiony przy ucieczce z Kordonu do Sortowni, pomiędzy wioską nowicjuszy a teleportem. Zadałem sobie trochę trudu i zlikwidowałem tych GRCowców koło kontenera i widać to co im zabrałem.
Ale bez tego też się można obejść. Na bagnach broni będziesz miał już tyle, że się z nią nie zabierzesz.
A problemy jakie miałeś przy przejściu muru ( widziałem filmik ) to Twoja wina. Zaraz po przecięciu płotu nie wysłałeś sygnału do Szamraja. Mod Ci wysłał tylko jego odpowiedź. I w wyrwę wlazłeś w złym momencie. Śmigłowiec leciał w Twoją stronę i to on cię załatwiał. Trzeba poczekać aż poleci do hałasującego Szamraja i tam się na dłuższą chwilę zatrzyma. A przed samymi mortirami już można uciec, ale przez dziurę w płocie, a nie w kierunku mostu. Gdzie jest dziura, można sprawdzić demo_recordem.
I tak na przyszłość. Moda nie mam na kompie, bo gram w v.2020. Treść ta sama, ale rozgrywka bardziej przychylna.
Jak biegałeś po Kordonie, to byłeś na STS i widziałeś co tam pisze z obu stron zamkniętych wrot?
Te dwa rozwiązania, to pułapka. To są itemy potrzebne aby przejść tam “gdzie nie ma słońca”. Sprzedasz, nie wyjdziesz. Bo wejdziesz itemami z innego zadania. Możesz nie wchodzić i te drugie itemy też sprzedać. Ale to będzie skutkowało bardzo trudną grą w pewnych momentach, a może nawet niemożnością dalszej gry. Bądź dobrym człowiekiem i oddaj mnichom.
O to wypakowanie plików zapytaj - najlepiej na PW - mrozka. On ma część z nich już wypakowanych. Podaj mu o które pliki Ci się rozchodzi.
A do krainy beż słońca idziesz: Chcesz to zobacz.
Spoiler
Dopiero jak na Agropromie posiądziesz taką spec latarkę, a będąc w Sortowni ogłoszenie zaprowadzi Cię na Polanę i zabierzesz drugi komplet z trupa Duszmana.
I takie pytanie. Czy w tej pieczarze z Marlokiem, znalazłeś tajny schowek pod żyletką, a w spalonej wiosce osę na kominie?
Jeśli nie, to poganiaj trochę i zabierz je.
No i zbierz wszystkie możliwe do zebrania noże. Z pentagramów, od Szczura Wodnego i z portretu Hitlera w Bazie. Nie ma nic lepszego na najgorsze mutki, a nawet na enpeców, jak celnie rzucony nóż. Tym bardziej, że zabierasz go sobie spowrotem.