[PORADNIK] Jak naprawić bug z ciągłym promieniowaniem?

Witam, temat ten poświęcam rzeczy z która na pewno wielu was się zetknęło mianowicie :

 

Gramy sobie i naglę spostrzegamy że pasek promieniowania zwiększa się bez żadnego powodu.

 

Wyjaśnienie: Dzieję się tak, ponieważ mapa Stalkera ma ściśle określone punkty w których wchodzimy w strefę skażoną i z których z niej wychodzimy działa to prawię zawsze jednak nie jest niezawodne, gdy wychodzimy np. za teren mapy dostajemy od razu dawkę potężnego promieniowania które według autorów powinno nas zabić, jakimś cudem udaję nam się stamtąd uciec i tu zaczynają się klocki. Silnik gry dostał informację że weszliśmy w strefę promieniowania, niestety przy wyjściu nie otrzymuję takiej informacji ponieważ tego punkty tam nie ma dlatego promieniujemy ciągle i wszędzie.

 

 

Lekarstwo:

 

W pliku bind_stalker.script po linii

_db.add_actor(self.object)_

dodajemy

_-- nv100217 permanent radiation cure	if self.actor_detector.init_time ~= -1 then self.actor_detector:actor_enter() end_

Wczytujemy (uszkodzony zapis i działa :slight_smile: nie promieniujemy już ) Nie musimy się cofać do poprzednich savów tak możemy naprawiać bug za każdym razem i jak myślę w każdym modzie

 

 

Podziękowania należą się “NatVac” z forum GSC Game World który poświęcił dużo czasu aby odnaleźć przyczynę tego buga.

Super poradnik! Teraz niebędzie nerwów " bo mam promieniowanie". Strzałka poleciała :slight_smile:

1 polubienie

Dobry, pytam jako gość: 1. Czy znajdę plik bind_stalker.script w wersji SoC kupionej na GoGu ? 2. Gdzie ewentualnie go znajdę ? Czy mam wpisywać coś w konsoli, czy coś wypakowywać, czy gdzieś coś szukać ? W folderze z grą na pewno go nie ma, tak samo w dokumentach, jeśli chodzi o wersję, którą posiadam. 3. Nie potrafię znaleźć bind_stalker.script posiłkując się Google, ani szukarką na forum.

Zgodnie z tym poradnikiem wypakuj pliki gamedata, w nich jest ten plik.

W dniu 29.07.2014 o 13:47, Allen napisał(a):

Witam, temat ten poświęcam rzeczy z która na pewno wielu was się zetknęło mianowicie :

 

Gramy sobie i naglę spostrzegamy że pasek promieniowania zwiększa się bez żadnego powodu.

 

Wyjaśnienie: Dzieję się tak, ponieważ mapa Stalkera ma ściśle określone punkty w których wchodzimy w strefę skażoną i z których z niej wychodzimy działa to prawię zawsze jednak nie jest niezawodne, gdy wychodzimy np. za teren mapy dostajemy od razu dawkę potężnego promieniowania które według autorów powinno nas zabić, jakimś cudem udaję nam się stamtąd uciec i tu zaczynają się klocki. Silnik gry dostał informację że weszliśmy w strefę promieniowania, niestety przy wyjściu nie otrzymuję takiej informacji ponieważ tego punkty tam nie ma dlatego promieniujemy ciągle i wszędzie.

 

 

Lekarstwo:

 

W pliku bind_stalker.script po linii

db.add_actor(self.object)

dodajemy

– nv100217 permanent radiation cure if self.actor_detector.init_time ~= -1 then self.actor_detector:actor_enter() end

Wczytujemy (uszkodzony zapis i działa nie promieniujemy już ) Nie musimy się cofać do poprzednich savów tak możemy naprawiać bug za każdym razem i jak myślę w każdym modzie

 

 

Podziękowania należą się “NatVac” z forum GSC Game World który poświęcił dużo czasu aby odnaleźć przyczynę tego buga.

Mam stalkera na steamie i nie ma tam takiego pliku. Czy mógłbyś powiedzieć jak go znaleźć?

musisz wypakować pliki gamedata które masz w folderze z grą. Możesz skorzystać z tego programu https://www.moddb.com/mods/old-good-stalker-evolution/downloads/stalker-game-archives-unpacker

Wybierasz który plik gamedata chcesz wypakować, następnie wybierasz gdzie go chcesz wypakować i lecisz.

1 polubienie