Rozwiązanie problemu:"***FATAL***: Too many lmap-textures (limit: 8 textures or 32M). Reduce pixel density (worse) or use more vertex lighting (better)."

Witam

 

Jako, że nie znalazłem na forum rozwiązania trapiącego mnie problemu wylotów solianki przy wejściu na lokację, chciałem podzielić się swoim doświadczeniem i rozwiązaniem problemu.

Wylot okraszony jest komunikatem:

  ***FATAL***: Too many lmap-textures (limit: 8 textures or 32M).         Reduce pixel density (worse) or use more vertex lighting (better).

 

U mnie najczęściej występował na bagnach i wtedy wystarczyło zmienić pełne oświetlenie dynamiczne, na statyczne lub dynamiczne oświetlenie (tylko) obiektów. (SPOSÓB 1)

 

Niestety po przejściu Prypeci i zrobieniu paru kwestów w tej lokacji przy próbie ponownego wejścia na lokację następował wylot okraszony powyższym komunikatem. Próby zmiejszenia ustawień grafiki, dystansu widzenia, ustawienia statycznego oświetlenia na nic się zdały, każde wejscie = wylot.

 

Po długich poszukiwaniach w końcu dotarłem na stronę http://stalker-forever.bestgamesforum.com/t490-narodnaya-soljanka-030910-ns-dmx-mod-series-crashsolutions

I tutaj w końcu uzyskałem remedum na trapiącą mnie bolączke uniemożliwiającą dalsza grę od kilku godzin.

 

SPOSÓB 2

Błąd jest spowodowany zbyt duża ilością jednocześnie załadowanych lmap-textures, niestety zmiana ustawień dystansu widzenia w ustawieniach gry nic nie daje i trzeba zrobić to edytując plik alife.ltx w katalogu gamedata/config/

Znajduje się tam paramtetr  switch_distance = 140

Zmniejszamy go i uruchamiamy grę.

U mnie po zamianie 140 na 100 udało się wejść na lokację Prypeć i kontynuować przygodę. Oczywiście po wyjsciu z lokacji dobrze jest przywrócić wartość domyślną 140.

 

Mam nadzieję że komuś pomoże. A jeśli miejsce tematu jest nieprawidłowe to proszę o przeniesienie przez moderatorów tam gdzie być powinien.