SFZ Project: Lost Story

ui-splash3.png.6c89cc49a89cdb3e895fdf86fcad90dd.png
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 / OGSR Engine 2.1.102 + autorskie poprawki 
Data premiery: 31.12.2021 r.
Autor:  exDeMODER
Autor spolszczenia:
Śr. długość rozgrywki: (ok. 3 godzin)

OPIS:

Spoiler

SFZ Project: Lost Story to niewielka produkcja fabularna na platformie Cienia Czarnobyla, którą należy traktować jako dodatek do głównego projektu autora. 

Bohater tej historii - Książę, po kradzieży pewnego artefaktu trafia do nieznanego mu wcześniej miejsca. Wszystko wokół jest zasypane, a przenikliwy mróz szybko daje o sobie znać. Książę nie ma innego wyjścia i musi dostosować się do nowych, surowych warunków i za wszelką cenę przeżyć, jednocześnie nie zapominając o swoim głównym celu - ucieczce z koszmaru, w jakim się znalazł. 

  • Mod rozgrywa się w zimowej scenerii; 
  • Zaimplementowano prosty system zamarzania/ogrzewania; 
  • Zapis gry jest dostępny tylko w wyznaczonych miejscach; 
  • Autor starał się maksymalnie wykorzystać silnik gry, aby uzyskać realistyczny obraz zimowego środowiska; 
  • Jedna (znana) lokacja w nowym wydaniu; 
  • Atmosfera oraz sposób wykonania w dużej mierze zostały zaczerpnięte z poprzedniej produkcji autora - ;

Autorzy i podziękowania:

Spoiler

  • exDeMODER - zarządca projektu; 
  • Operator_Nanami - projektowanie poziomów, grafika, pakiet broni;
  • Operator_Larsen - pomoc w tworzeniu fabuły;
  • Hozar_2002 - pomoc przy grafice;
  • TheShmuga, Melya, Dezodar - testy; 

Specjalne podziękowania dla: 

  • AziatkaVictor, FL!NT, Graff46, lvg_brest, RayTwitty, Charlie Carious, VeNoMMaNs, CyberHottab, Vurt, Enframed, Egor179, Ghost-2142, den1s, 2clip, Freddy Sanchez
  • Krodin i KO - pomoc przy silniku OGSR; 
  • Chriotmao - pomoc przy lokacji; 
  • Borziy, Lutra_Nord, malig, Ilya Klimkin, Yaroslav Doroszenko, Alex Malc, Sanches1611, vanyapardo, AziatkaVictor, Aimka, SamArt, Pavel Bystrov - wsparcie finansowe;

W SFZ Project: Lost Story wykorzystano m.in. takie produkcje jak: 

  • , , , Zimna Krew: Fakty , , ,  

Za inspirację posłużył Silent Hill i Resident Evil; 

Wsparcie finansowe: 

Spoiler

  • QIWI: +380974023758
  • ПриватБанк: 5168742229436989
  • Patreon

 

SCREENY:

Spoiler

ss-sanya-12-16-21-00-18-35-vokzal.jpg.420859c8b7193e0f3ae4bb8014d0eebf.jpg

k-LKNr-LDdt-Xw.jpg.87867f6a55a845955b949e237ce5ec11.jpg

ss-sanya-12-16-21-00-20-37-vokzal.jpg.8c2d04c06790374b591c48f8cc699ca3.jpg

ss-sanya-12-30-21-23-54-24-vokzal.jpg.1ba628b9a8e9ee72b558c645e50f9ace.jpg

1-SA3-GDoa9o.jpg.a1a0125008c6e36b5eafd78aa89d9802.jpg

h35-Kd-T6m-G4.jpg.496a629384cca0e9144a71cbd293e012.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji:

  • Modyfikację instalujemy na czysty Cień Czarnobyla 1.0006
  • Kopia całej zawartość rozpakowanego archiwum do folderu z grą. (user.ltx jest obowiązkowy, są tam ważne ustawienia). Po uruchomieniu gry będzie można zmienić ustawienia na własne (sterowanie, grafikę itd.)
  • Z gamedata\textures\detail usuwamy plik - detail_fabtic_det1_u — копия
  • Tworzymy na pulpicie skrót pliku xrEngine (jest w bin_x64), którym będziemy uruchamiać grę. We właściwościach skrótu dopisujemy parametr -steam. 
  • Do gamedaty moda kopia plików spolszczenia (fix na znikanie zwłok jest w środku)
  • Możemy grać

Możliwe błędy: 

Spoiler

  • W przypadku gdy gra się nie zapisze, należy ją uruchomić z uprawnieniami Administratora; 
  • Możliwy spadek FPS. W tym przypadku należy w opcjach wyłączyć śnieg; 

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Fix

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Nasz Serwer - [KLIK]

Nowe tekstury - opcjonalnie: 

  • GoogleDive - [KLIK]
  • Nasz Serwer - [KLIK]

Spolszczenie:**  **

  • Nasz Serwer - [KLIK]

Testy Spolszczenia: ,

Źródło:  8706673813840-2160-Deluxenl.png.d526855a2851226c6eca81cb23e6e66e.png.85bab69803cc0fc12075d058dac5045b.png

0.jpg.cece4dd2462f95e445bcb00d899b71df.jpg

Startujemy w opuszczonym budynku na lokacji “Dworzec w Limańsku”. Na początek trzeba wydostać się z budynku, a na zewnątrz siarczysty mróz, wiatr wieje, śnieg skrzypi, bez zapałek i jedzenia nasz bohater długo nie pociągnie. Na razie wszystko mi się podoba, super klimat.

Spoiler

1.jpg.0b4b7352823976d52d218ded28cb1f2f.jpg

2.jpg.89a439dca28155bf8b69eca272b84f13.jpg

3.jpg.800a9a345b68abd09a238b1939be5dfb.jpg

4.jpg.0127bbdc52333867a5599823d22d4802.jpg

5.jpg.f42c39beb420e5ed23fdda9a4a4c8c36.jpg

INSTALACJA NA POLSKĄ PLATFORMĘ:

Spoiler
  1. Modyfikację instalujemy na czysty Cień Czarnobyla 1.0006.

  2. Kopia całej zawartość rozpakowanego archiwum do folderu z grą. (user.ltx jest obowiązkowy, są tam ważne ustawienia. Po uruchomieniu gry będzie można zmienić ustawienia na własne (sterowanie, grafikę itd.).

  3. kopia folderu rus z przemianowaniem na pol.

  4. W pliku localization - language = rus zmieniamy na = pol.

  5. Z gamedata\textures\detail usuwamy plik - detail_fabtic_det1_u — копия

  6. We właściwościach skrótu xrEngine, którym będziemy uruchamiać grę   dopisujemy parametr -steam.

  7. Można grać.

 

11 polubień

1.jpg.35e4fe2f7f016fa7874c4ba79b8bff2d.jpg

Jak wiadomo, Zona to miejsce pełne tajemnic i niebezpieczeństw, niedługa, ale ciekawa historia przedstawiona w SFZ Project: Lost Story pokazuje to w całej rozciągłości. Zimowa aura, mróz, walka o przetrwanie tylko to potęgują. Dodano odrobinę mistyki, nienachalnej, takie czary-mary ze smakiem i do tego trochę niepewności, czyli tak jak powinno być w strefie. Mod bez dwóch zdań miły dla oka, fabuła nieskomplikowana, ale interesująca z niespodziankami. Mróz zabija, brak apteczek, zapisy tylko przy radyjkach, ogrzać się i dojść do siebie można jedynie przy ognisku. Krótko mówiąc, jest zima, to jest zimno. No i muzyka robi tu dużą robotę, rzadko się spotyka w modach do Stalkera tak dobrze dobrane dźwięki. W moim przypadku technicznie mod bez zarzutu.

Parę screenów z mojej gry:

Spoiler

2.jpg.810ef990a6129f721f9390ded1bcf74a.jpg

3.jpg.4cc18ddbeec7cb6508c23dc74d0007af.jpg

4.jpg.7975d134698781d3de7071ba72ede7c9.jpg

5.jpg.82fd617f8b819ba5176cced17f5902ba.jpg

6.jpg.477413da32a3236f63b7c83fc97cfe6d.jpg

 

8 polubień

A ja chcę kufajkę i walonki ! Wtedy się za moda wezmę.

2 godziny temu, kondotier napisał:

A ja chcę kufajkę i walonki !

Mówisz i masz. Do kompletu dorzucam czapkę uszankę.

1.jpeg.c1b23d274a3ec38aa01293c890091dd1.jpeg 2.jpg.a14140dd653f5a0d419c21a59609dfe9.jpg 3.jpg.e79d1ab35761c8382c0d9673aa9dd763.jpg

5 polubień

włacza sie czarny ekran po chwili wywala do pulpitu i ukazują sie dwa błędy

Godzinę temu, Szpinak Zielony napisał:

i ukazują sie dwa błędy

No i… Może by tak wkleić jakie to może by coś komuś to podpowiedziało co jest nie tak.

Jak instalowałeś na polską wersję gry to wg opisu od gawrona z postów wyżej?

5 godzin temu, Szpinak Zielony napisał:

włacza sie czarny ekran po chwili wywala do pulpitu i ukazują sie dwa błędy

Miałem to samo, sprawdź, czy do skrótu na pulpicie dopisałeś:

ste.PNG.406adb3bc87f3d314808660a86c8cdc0.PNG

4 polubienia

Tzw. repack
https://drive.google.com/drive/folders/1et2-FRpY6PIfgTRtMne1zCfqDUjv0zWf

https://disk.yandex.ru/d/15GVKQ1RHbDLcw?w=1

 

Gawron - gdzie mam szukać obrazków które narobiłem modzzie? nie mogę ich odszukać.

13 godzin temu, vidkunsen napisał:

gdzie mam szukać obrazków które narobiłem modzzie?

U mnie są w katalogu głównym gry w userdata/screenshots.

mam moda po rozłożeniu - 9.11 spakowanego w 7z i nie mam jak go otworzyć by dojść do pliku users.

, czego byś nie instalował do Stalkera i jeśli to odpalisz, to znaczy, że w głównym katalogu masz plik fsgame. Jeśli go otworzysz np. notatnikiem, to na samej górze w pierwszej linii jest podana ścieżka do folderu z zapisami.

1 polubienie

gawron - jest tylko po instalacji 1 plik (oraz dwa skróty) i się zowie: SFZ Project - Lost Story.

Moda odpalam i gram bez problemu ze skrótu: SFZ Project - Lost Story

Witam, mam pytanko, - w tym modzie jest Launcher ale nie dam sam rady rozeznać się w “robakach” , może jest możliwość opisu co można zmienić albo ulepszyć, w modzie

 

sfz.JPG.4bf89cb1ddcc882bb47f30bda1c6cd29.JPG

Sam jestem ciekawy. Czy tylko ta flora, czy jeszcze coś tam jest. Mam to akurat w rus-wersji - to może coś będzie widać, może w plikach ?

Tyle, że pobrany z Yandex’a nie ma tego JSGME. Zdzieram właśnie tego moda z taką opcją. Troszkę zejdzie.

 Tak przez edycję wrzucę, żeby nie dublować.

Na razie nic tam nie ma oprócz tej flory, ale dobry znak na przyszłość jest. Skoro jest menedżer addonów to może będą takowe z czasem.

Bardzo fajny mały zimowy mod Grało mi się bardzo przyjemnie, a grafika jest “przecudnej urody”.

ssjarek01-23-2209-45-38(vokzal).jpg.dda36ca370a245385db8595d6e4aca63.jpg

 

Spoiler

ssjarek01-23-2209-36-47(vokzal).jpg.6a851d0a1588fd943c7c50111e3ed93f.jpgssjarek01-23-2209-37-02(vokzal).jpg.72481fe4ad1beb389f0b9a6b0d7ee9a1.jpgssjarek01-23-2209-38-36(vokzal).jpg.8538945bed7df6684417c92232faa9d7.jpg

 

5 polubień

Smox - w OP 2.2 jest ta sama lokacja ale w innej scenerii - jakieś lato/jesień.

1 polubienie

ls.jpg.2862501383a881d450407da603925ba3.jpg

Spolszczenie powinno być dzisiaj do pobrania. Serdeczne podziękowania za testy płyną do  i a. 

6 polubień

Bardzo fajny i szkoda, że taki krótki modzik . Fabuła nie skomplikowana, lokacja nowa i niezbyt rozległa.

ssmkk701-31-2216-54-10(vokzal).jpg.534d045533608206becce4dc8b4aba6a.jpg

Utrudnieniem są zapisy tylko przy radioodbiornikach i dość szybkie wychładzanie organizmu.

Rozgrzewka przy ogniskach, zabiera godzinę czasu zony i przygotowywanie posiłków też tylko przy ogniu, spożycie na ciepło.

ssmkk701-31-2216-55-48(vokzal).jpg.c5fdbbb2ad1d9a97e647f85b340f7891.jpg

Warto poświęcić te kilka godzin na grę w tego moda .

3 polubienia

Przy czwartym sygnale SOS podczas rozmowy z ocalałym wyskakuje taki błąd

 Przechwytywanie.PNG.69b6d6ef36c6975263f4ca6f492b9fc4.PNG