Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 / OGSR Engine 2.1.102 + autorskie poprawki Data premiery: 31.12.2021 r. Autor:exDeMODER Autor spolszczenia: Śr. długość rozgrywki: (ok. 3 godzin)
OPIS:
Spoiler
SFZ Project: Lost Story to niewielka produkcja fabularna na platformie Cienia Czarnobyla, którą należy traktować jako dodatek do głównego projektu autora.
Bohater tej historii - Książę, po kradzieży pewnego artefaktu trafia do nieznanego mu wcześniej miejsca. Wszystko wokół jest zasypane, a przenikliwy mróz szybko daje o sobie znać. Książę nie ma innego wyjścia i musi dostosować się do nowych, surowych warunków i za wszelką cenę przeżyć, jednocześnie nie zapominając o swoim głównym celu - ucieczce z koszmaru, w jakim się znalazł.
Mod rozgrywa się w zimowej scenerii;
Zaimplementowano prosty system zamarzania/ogrzewania;
Zapis gry jest dostępny tylko w wyznaczonych miejscach;
Autor starał się maksymalnie wykorzystać silnik gry, aby uzyskać realistyczny obraz zimowego środowiska;
Jedna (znana) lokacja w nowym wydaniu;
Atmosfera oraz sposób wykonania w dużej mierze zostały zaczerpnięte z poprzedniej produkcji autora - ;
Modyfikację instalujemy na czysty Cień Czarnobyla 1.0006
Kopia całej zawartość rozpakowanego archiwum do folderu z grą. (user.ltx jest obowiązkowy, są tam ważne ustawienia). Po uruchomieniu gry będzie można zmienić ustawienia na własne (sterowanie, grafikę itd.)
Z gamedata\textures\detail usuwamy plik - detail_fabtic_det1_u — копия
Tworzymy na pulpicie skrót pliku xrEngine (jest w bin_x64), którym będziemy uruchamiać grę. We właściwościach skrótu dopisujemy parametr -steam.
Do gamedaty moda kopia plików spolszczenia (fix na znikanie zwłok jest w środku)
Możemy grać
Możliwe błędy:
Spoiler
W przypadku gdy gra się nie zapisze, należy ją uruchomić z uprawnieniami Administratora;
Możliwy spadek FPS. W tym przypadku należy w opcjach wyłączyć śnieg;
Startujemy w opuszczonym budynku na lokacji “Dworzec w Limańsku”. Na początek trzeba wydostać się z budynku, a na zewnątrz siarczysty mróz, wiatr wieje, śnieg skrzypi, bez zapałek i jedzenia nasz bohater długo nie pociągnie. Na razie wszystko mi się podoba, super klimat.
Spoiler
INSTALACJA NA POLSKĄ PLATFORMĘ:
Spoiler
Modyfikację instalujemy na czysty Cień Czarnobyla 1.0006.
Kopia całej zawartość rozpakowanego archiwum do folderu z grą. (user.ltx jest obowiązkowy, są tam ważne ustawienia. Po uruchomieniu gry będzie można zmienić ustawienia na własne (sterowanie, grafikę itd.).
kopia folderu rus z przemianowaniem na pol.
W pliku localization - language = rus zmieniamy na = pol.
Z gamedata\textures\detail usuwamy plik - detail_fabtic_det1_u — копия
We właściwościach skrótu xrEngine, którym będziemy uruchamiać grę dopisujemy parametr -steam.
Jak wiadomo, Zona to miejsce pełne tajemnic i niebezpieczeństw, niedługa, ale ciekawa historia przedstawiona w SFZ Project: Lost Story pokazuje to w całej rozciągłości. Zimowa aura, mróz, walka o przetrwanie tylko to potęgują. Dodano odrobinę mistyki, nienachalnej, takie czary-mary ze smakiem i do tego trochę niepewności, czyli tak jak powinno być w strefie. Mod bez dwóch zdań miły dla oka, fabuła nieskomplikowana, ale interesująca z niespodziankami. Mróz zabija, brak apteczek, zapisy tylko przy radyjkach, ogrzać się i dojść do siebie można jedynie przy ognisku. Krótko mówiąc, jest zima, to jest zimno. No i muzyka robi tu dużą robotę, rzadko się spotyka w modach do Stalkera tak dobrze dobrane dźwięki. W moim przypadku technicznie mod bez zarzutu.
, czego byś nie instalował do Stalkera i jeśli to odpalisz, to znaczy, że w głównym katalogu masz plik fsgame. Jeśli go otworzysz np. notatnikiem, to na samej górze w pierwszej linii jest podana ścieżka do folderu z zapisami.
Witam, mam pytanko, - w tym modzie jest Launcher ale nie dam sam rady rozeznać się w “robakach” , może jest możliwość opisu co można zmienić albo ulepszyć, w modzie