[WIP] Kompilacja Tekstur HD dla Narodnaja Soljanka [NS2016]

Pierwsza, testowa kompilacja wysokiej rozdzielczości tekstur dla Narodnaja Soljanka.

___________________________________________________

_______________________________________________________________

Autor:  Akinaro (aka Paranoia, czyli ja)

Kompatybilność: Testowałem tylko z NS2016

_______________________________________________________________

W tej chwili zawiera dosyć chaotycznie powkładane tekstury z moich addonów dla Call of Chernobyl:

-Nowe tekstury trawy w wyższej rozdzielczości, jednak bez wersji z wyższą i gęstszą trawą!( to musi poczekać)

-Zupełnie nowe tekstury drzwi i okien w wysokiej rozdzielczości.

-Nowe lub zmodyfikowane tekstury ziemi i podłóg w rozdzielczościach 2048px i 4096px

-Zmodyfikowane tekstury ścian i drzew [Wciąż w produkcji] na razie folder trees zawiera standardowe tekstury NS, po prostu zapomniałem wywalić ten folder -_-

 

 

Jest to wersja Alpha: zero optymalizacji, dosyć chaotycznie poukładane tekstury.

W tej chwili chodzi tylko o to by sprawdzić jak tekstury wyglądają w grze, i które wymagają modyfikacji. 

Narodnaja Soljanka ma trochę inne nazwy tekstur i ogólnie SoC używa innych tekstur dla obiektów niż taki CoP albo CoC, więc pic polega na tym by sprawdzić jak najwięcej miejsc czy jakieś tekstury nie są pomieszane.

____________________________________________________

 

By przyspieszyć trochę ukończenie tego dodatku prosił bym o testowanie

-Info, a najlepiej screen z teksturą która dziwnie/źle wygląda.

-Info/screen ze specyficzną teksturą która chcielibyście w wyższej rozdzielczości.

 

____________________________________________________

Co do wydajności i użyciu tekstur wysokiej rozdzielczości:

Ja osobiście nie mam problemów z wydajnością, przynajmniej na poziomie wioski kotów i wysypiska(serio krucho u mnie z czasem, więc nie mam jak testować wszystkich poziomów), ale dla pewności zróbcie kopie folderu textures z Gamedata…

____________________________________________________

Link:

Google Drive (1GB)

____________________________________________________

Screeny(tylko dwa bo nie mam zbytnio czasu na samą grę… albo robienie tekstur albo granie… )

Spoiler

 

Wygląda świetnie, może do tego pogodę z swtc? Planujesz dodać nowe textury broni i budynków? 

23 minuty temu, Strielon napisał:

Wygląda świetnie, może do tego pogodę z swtc? Planujesz dodać nowe textury broni i budynków? 

hohoh… wolniej! wolniej!

W tej chwili to ja ledwo miałem kilka godzin na zebranie własnych modów i przerobienie ich by działały z NS… Modów innych ludzi nie będę dodawał, jak już to zrobię własne.

Jednak nie mam w planach robienia tekstur broni, jedynie doszlifowanie tych co są teraz, dodania kilkunastu tekstur ścian które najbardziej mnie denerwują, nowe efekty pfx i fx oraz dodanie nowych tekstury słońca. Na razie tylko tyle…

2 polubienia

Anomalie z spices też będą?

Tak + modyfikacje specjalnie dla NS, jednak na razie chcę uporać się z tymi teksturami. Gdy już wszystko będzie jako-tako doszlifowane, zacznę modyfikować grafiki anomalii, efektów i słońca.

1 polubienie

Bardzo fajny pomysł @Paranoja z takim modem potestowałbym ale na razie gram z v92 .Powodzenia w dalszym tworzeniu moda.

Wstawiłem sobie te tekstury. Byłem na Niezbadanych Terenach, Barze, Dolinie Mroku i w Prypeci. Problemów nie widziałem, a i spadków wydajności nie odczułem. Działaj , ładnie to wygląda i jak coś jeszcze zrobisz, to też sobie dodam

 A widzisz, mówiłem - znaleźli się chętni.

Tylko dwa screeny, ale wygląda to ładnie. Potestowałbym. Teraz tylko poprawa pogody i będzie idealnie. Jak wypuścisz betę, to zakładaj stronę na Moddb

Pograłem troszkę i muszę powiedzieć że jest miodnie. Wszystko wygląda luks malinka, a niektóre miejsca oświetlone z nową teksturą ostrą jak brzytwa robi wrażenie. Kompletnie nie spowodowało to u mnie spadku w wydajności, gra chodzi płynnie. Odwiedziłem takie lokacje jak magazyny wojskowe, bar i radar. I przy tej ostatniej zwłaszcza las na radarze wygląda ślicznie. Mnóstwo zróżnicowanej trawki sprawia, że to na prawdę jest zalesione miejsce wszelakimi roślinkami. Zrobiłem nieco screenów niestety pech chciał, że miałem pochmurną pogodę w grze nawet po przespaniu 20 godzin ._. i nie wyszły zbyt dobrze ze względu na brak światła i mglistość, ale mimo screenów gorąco polecam sobie wgrać bo od razu chce się grać i na pewno nikt nie pożałuje.

Spoiler

sspure06-28-1723-07-29(l07military).jpg.1eaf2c49e74ca289e9a7d3a02d52e6ca.jpgsspure06-28-1723-08-01(l07military).jpg.dd0b050ed860ef4d17ac0423d8262c29.jpgsspure06-28-1723-12-44(l07military).jpg.5a1c87c69365ce7bd728e35d24a7a08c.jpgsspure06-28-1723-14-49(l07military).jpg.a6d95c92ab63d66707f8199c96aad28a.jpgsspure06-28-1723-20-53(l07military).jpg.2104c6ef723c260debbdb78794973696.jpgsspure06-28-1723-41-00(l05bar).jpg.b4b010e68d433bd433ed23d0f548c8e2.jpgsspure06-28-1723-45-05(l05bar).jpg.ca0fcc993bc6c1cf9ec743fdaaab1a66.jpgsspure06-28-1723-48-18(l05bar).jpg.3fcfe3e867f32cb27d2e0a14ba893ec5.jpgsspure06-28-1723-52-18(l05bar).jpg.53418e4a2229f2819a8c2d259f8eb50a.jpgsspure06-28-1723-53-31(l05bar).jpg.146246f9d27909571d2539612fb24636.jpgsspure06-29-1700-00-32(l10radar).jpg.a8ad01e497ad992f55ae1e855be4d64a.jpgsspure06-29-1700-01-51(l10radar).jpg.04d2482948c447490fd4fcb28b8f0c5c.jpgsspure06-29-1700-05-18(l10radar).jpg.79363c1c58377fb7b42b2a924396dcf4.jpgsspure06-29-1700-05-59(l10radar).jpg.91061c5098596fede75d6fc7257dc5af.jpgsspure06-29-1700-07-03(l10radar).jpg.4767aaed47c31eeb4d38fc52f2dc1980.jpgsspure06-29-1700-07-35(l10radar).jpg.51816d84814e60c5164bcece0f9fea15.jpgsspure06-29-1700-12-29(l10radar).jpg.37b72e184fbfb13779ff31197de94bff.jpgsspure06-29-1700-15-38(l10radar).jpg.009254e167790c577db10285d1f7b5e5.jpgsspure06-29-1700-15-55(l10radar).jpg.1e8344379e07173f2e28ab18928234bc.jpgsspure06-29-1700-17-01(l10radar).jpg.0886b7e6cc983060d6b3dc6fcd7f5a28.jpgsspure06-29-1700-18-44(l10radar).jpg.4fe59be243128f066b48c3ed04076570.jpgsspure06-29-1700-21-04(l10radar).jpg.262209998e3981baa2ef91f5cf4f11ae.jpg

1 polubienie

Dobra, jak uporam się z innymi modami jakie teraz mam, zrobię  trochę porządków i optymalizacji z tym co teraz jest w zipie

Widzę też że za dużo jest tych białych bylin, podmienię je może na jakiś ostrożeń by tak bardzo się nie rzucał w oczy.

Miałem zamiar dzisiaj skonwertować pliki level.details by trawa była wyższa i gęstsza, ale ciągle wywala mi błędy, więc zostawię to na koniec…

 

Moim zdaniem zagęszczenie trawy jest w sam raz. W lasach wygląda odpowiednio i na drogach czy wzgórzach też. Jak będziesz podmieniał na ostrożeń to wgraj też folder z alternatywnymi roślinami żeby kto chciał mógł sobie wybrać. A co do twoich próśb o infie tekstur do podmienienia to ja bym zdecydowanie podmienił te metalowe belki słupów wysokiego napięcia bo są prawie spikselowane. Jeśli dostrzegę podczas grania jakieś inne do dam znać.

Spoiler

sspure06-29-1701-57-05(l07military).jpg.9c3862d105eafdc1d6446c4087c11ccc.jpg

 

  • zbyt dużo i zbyt wysoka trawa, są dobre tylko dla oka. Może ona spowodować problemy z odnalezieniem artefaktów, które i tak już są mało widoczne na tle podłożą. Tak że jak już, to trawa niska, i “trawiasta”, bez nieograniczonego ukwiecenia. Kwiaty z rzadka i raczej w miejscach gdzie nic się nie dzieje.

Ja trawę i tak zawsze zeruję w ustawieniach.

1 polubienie

Wielkość trawy będzie tylko dodatkiem, więc jak ktoś nie lubi wysokiej, po prostu ominie tę opcje.

Jednak ja nie zamierzałem zwiększyć jej o cholera wie ile :] Maksymalnie o 25-30% Czyli jak teraz sięga do kolan to po zmianie lekko gilgotała by stalkerów po jajach  

 

Sam też nie lubię wysokiej trawy w Fluffy Grass dla Call of Cherobyl dodałem ją bo inni o nią prosili, fakt wygląda świetnie, zwłaszcza wersja 4k która ma dwa razy więcej detali. ale znalezienie czegokolwiek na ziemi to tragedia… o tym że tuskano i snorki są zupełnie niewidoczni nawet nie wspomnę…

Ale co jak co daje to realizm, bo mało kto raczej kosił by trawę w zonie, a wysoka trawa daje dodatkowy element w rozgrywce: że lepiej nie zapuszczać się w głąb lasu/pola bo tam może coś ci odgryźć przyrodzenie

 

Dnia 29.06.2017 o 09:31, Paranoia napisał:

Widzę też że za dużo jest tych białych bylin, podmienię je może na jakiś ostrożeń by tak bardzo się nie rzucał w oczy.

Mnie się podoba ten krwawnik czy co by to nie było, zresztą nie rośnie na wszystkich lokacjach. Wysokość trawy też mi odpowiada. Tak że u mnie zostaje levels pierwotny.

Nowy update.

Link zaktualizowany w pierwszym poście, ale dla leniwych dam link też tutaj -_-

_________________________________

Google Drive Download

_________________________________

 

Wciąż dużo pracy wymaga ten addon, ale jest grywalny :]

 

Zmiany w tej wersji:

-Odseparowałem mody do oddzielnych folderów.

-Dodałem dodatki z moda “Pinch of Spices”, jednak wciąż wymagają poprawek.

-Sporo nowych tekstur i zmodyfikowanych standardowych(kontrast, ostrość i podmiany)

-Wywaliłem nieużywane tekstury, jednak sporo zostało bo po prostu nie jestem pewien czy plik textures.ltx dobrze używa nowych konfiguracji…

 

 

Teraz trochę narzekania: Stalker SoC w zasadzie nie używa plików thm więc wszystko jest przypisane w pliku textures.ltx który zawiera 17 tysięcy linijek… które niestety muszę ręcznie edytować i który jest po prostu denerwujący w edycji przez co niektóre tekstury mogą mieć zbyt widoczny efekt bumpmapy(wgłębienia) bo mogłem pierdzielnąć się z ustawieniami :/ 

Poza tym ważne jest by skopiować cały folder gamedata jeśli wybieracie folder “HD Textures” bo w nim jest ten plik textures.ltx

Reszta folderów z dodatkami jako tak jest gotowa jednak większe zmiany wciąż muszą poczekać(zwłaszcza efekty anomalii i trawa). Również nie jestem pewny zmian ze słońcem bo cały czas mam w grze deszczowe dni, a jeszcze nie zmieniłem plików konfiguracyjnych pogody(w którym później ustawie by cały czas była ładna pogoda bo łatwiej mi testować tekstury) więc addon słońca to testujcie po tym jak zrobicie backup folderu fx w gamedata/textures

6 polubień

Kawał dobrej roboty. Plusik to za mało za taką pracę. Tekstury wyglądają świetnie i nie zaobserwowałem znacznego spadku wydajności.

Gdy usłyszałem jeden z dźwięków po raz pierwszy (podobny do ‘trąb anielskich’), to aż przeszły mi ciary po całym ciele!

 

Chyba wielu z Was zgodzi się jednak, że przydałby się nowe tekstury broni i dłoni - niektóre wyglądają naprawdę kiepsko.

I jeszcze jedno dałbyś radę dostosować Gnomus Scopes lub zrobić własne otwarte celowniki? Pewnie nie tylko ja bym się ucieszył C:

1 polubienie

Popieram.

Z celownikami to zobaczę, ale nie powinno być problemów z tym.

Tekstury broni i dłoni, to technicznie nie jest problem by poprawić je trochę, jednak robienie nowych odpada, bo po prostu robienie ich od zera zajmuje zbyt dużo czasu. Dla przykładu zrobienie nowej tekstury np ziemi albo ściany, od surowego zdjęcia do bezszwowej tekstury z bumpmapą zajmuje mi może 15-20min ale robienie tekstury broni zajmuje dobre 1-2 godziny :/ 

 

Co do dźwięków, to mam zamiar podmienić więcej, bo mimo że lubię standardowe dźwięki otoczenia stalkera, to po prostu coś świeżego poprawia jakoś rozgrywkę :]

1 polubienie

Tekstury całkiem przyjemne, podobają mi się. Wrzuciłem sobie do czystego Cienia.
Nawet bez poważniejszych zmian graficznych typu pogoda czy shadery stalker nabiera nowej twarzy

Dobra robota! Planujesz może zrobić wersję pod Cień Czarnobyla? Lub może jakie pliki trzeba by usunąć, bo nie oszukujmy się ale trochę to waży

1 polubienie

 Jestem za! 

To byłby wspaniały modzik graficzny