Platforma: PC (tylko Windows)
Autor: isobolevskiy
Status: Tworzenie R5 (używa API ostatniej generacji) - (prace nad 1.8.00)
OPIS:
Spoiler
X-Ray Engine 1.7.00 to logiczna kontynuacja X-Ray Engine, której celem jest uczynić silnik wieloplatformowym i zmodernizować go dla ułatwienia pracy z modyfikacjami użytkownikom i modderom.
Ta wersja zawiera wsparcie dla całej trylogii w jednym silniku i wbudowany menedżer modów.
Co nowego:
Spoiler
Obsługa czterech wersji gry w jednym silniku:
- Cień Czarnobyla (1.0.04),
- Cień Czarnobyla (1.0.06),
- Czyste Niebo,
- Zew Prypeci.
Menedżer modów:
Spis zmian w patchu 1.7.01:
Spoiler
- Naprawiono błąd z wylotem na RenderR2 w CCz 1.0006.
- Naprawiono błąd oświetlenia w CCz w RenderR2 (słońce prześwitywało przez ściany w bunkrze Sidorowicza).
- Naprawiono błąd dźwięków przez ściany (w barze było słychać arenę) w CCz.
- Naprawiono błąd z nieprawidłowym renderowaniem lotu kuli w CCz.
- Naprawiono błąd przy resetowaniu klawiszy w CCz (przy ustawieniu domyślnego układu klawisze były po prostu usuwane).
- Naprawiono błąd związany ze zmianą rozdzielczości ekranu.
- Naprawiono błąd związany ze zmianą trybu okna.
- Naprawiono błąd w CCz 1.0004 (związany z questami).
- Naprawiono błąd z UI w menedżerze modów.
- Poprawiona grafika dla CCz.
- RenderR1 i częściowo oświetlenie RenderR2 (pozostał błąd z oryginału i słońce prześwituje przez ściany).
- Poprawiony BugTrap (nie wyświetlał się i po drodze pokazywał “nieludzkie hieroglify”).
- Poprawiono ostrość w oknie (z tego powodu po zmianie rozdzielczości ekranu kursor nie działał).
- Wyłączono nieobsługiwane biblioteki graficzne.
- Naprawiono wylot na początku gry w Czystym Niebie.
- Naprawiono wylot w Render_R3 (dynamiczne oświetlenie na DX10).
- Doprowadzono do porządku kursor w trybie okna.
W X-Ray 1.8 będzie:
Spoiler
- możliwość nakładania addonów na mody (typu 1000 kg dla GG);
- ładowanie modów z osobną biblioteką gry;
- x64 (już jest);
- wsparcie dla GCC, Unix (przeniesiono na X-Ray Engine 1.9.00);
- C++ 17 (już jest);
- wsparcie Dx12.1 i Vulkan 1.1 z RTX;
- nowy edytor (na podstawie starego z nowym UI) z kodem źródłowym silnika i komponentów, wyjdzie oddzielnie.
LINKI DO POBRANIA:
Spoiler
Instalator - wersja 1.7.01:
- Yandex.Disk - [KLIK]
Microsoft Visual C++ 2105 (x86):
- Microsoft DL Center - [KLIK]
OpenAL 1.1:
- openal.org- [KLIK]
Instalacja patcha 1.7.01 (dla tych, którzy mają wersję 1.7.00):
Spoiler
Patch 1.7.0.1:
- Yandex.Disk - [KLIK]
- Rozpakujcie archiwum w folderze gry (zastępując wszystkie pliki).
- Włączcie clear.bat - to ważne!
- Może wyskoczyć błąd - to norma!!! (Znaczy, że nie uruchomiliście gry).
PRZEWODNIK PO PROGRAMIE:
Spoiler
Krótka instrukcja dot. menedżera modów:
Spoiler
“Оригинал - запуск без мода” - “Oryginał - uruchomienie gry bez moda”
“Список модов” - “Lista modów”
“Список версий игры” - “Lista wersji gry”
“Открывает папку с модами текущей версии игры” - “Otwiera folder z modami aktualnej wersji gry”
“Запуск Игры” - “Włącza grę”
Instalacja moda:
Spoiler
- Wybieramy wersję gry.
- Klikamy na “Otwórz folder z modami” (“Открыть папку с модами”).
-
Tworzymy folder.
Uwaga! Od nazwy folderu zależy nazwa moda! -
Wrzucamy w folder zawartość gamedata.
Można samą gamedata - bez różnicy!
Nie zapomnijcie uruchomić ponownie programu****!
Jak włączyć grę:
Spoiler
- Wybierzcie mod.
- Naciśnijcie “Zagrać” (“Играть”).
Źródła: