Zamknięte drzwi u Sidorowicza - problem + rozwiązanie.

Problem może wydawać się  prozaiczny, ale tylko pozornie bowiem potrafi zablokować fabułę - stąd umieściłem go go tutaj. Zaczynając grę, po dojściu do wioski nowicjuszy musimy iść do Doktora w piwnicy wioski. Ja poszedłem eksplorować okolicę, zdobyć nieco amunicji i przetestować pole walki. Poszedłem do Sidorowicza (zanim odwiedziłem Doktora) i pojawił się komunikat w sms-ie o treści (z pliku s ms_arhara_dialog.xml ):

Cytat

No, kto się tam dobija? Jeśli nie obejrzał cię Doktor, który przebywa w obozie, nie masz tu czego szukać, może jesteś chory?.. A gdy z Doktorem porozmawiasz, lekarstwo wypijesz - wtedy przyjdź, pogadamy.

Tego sms’a wysyła Sidorowicz. Jeśli mamy “zaliczony” pobyt w Pieczarze + rozmowę z Górnikiem, wówczas drzwi się otworzą. Ja wróciwszy z Pieczary miałem już wcześniej ten komunikat (wcześniejsza eksploracja)  i drzwi nie zostały otworzone. Można próbować różnych trików z drzwiami, ale ja wywołałem w skrypcie funkcję odpowiadającą za otwarcie drzwi.

Pamiętaj!

  1. najpierw odwiedź Doktora
  2. udaj się do Pieczary - pijąc lekarstwo
  3. dopiero po po powrocie z ww. lokacji idź do Sidorowicza
Spoiler

Jeśli spotka Was ten błąd, w pliku **dialogs_escape.xml [**gamedata\config\gameplay] dodajcie wpis we frazie 311 o treści:

\<action\>arhara\_dialog.otkryvaem\_door\_sidora\</action\>

Całość frazy ma wyglądać tak ↓
 

\<phrase id="311"\>\<text\>escape\_lager\_volk\_talk\_311\</text\>\<action\>dialogs.break\_dialog\</action\>\<action\>arhara\_dialog.otkryvaem\_door\_sidora\</action\>\</phrase\>

W tym momencie po pierwszej rozmowie z Wilkiem (gdzie nas przegania, mówiąc że nie ma czasu na gadkę) powinniśmy usłyszeć charakterystyczny dźwięk otwieranych drzwi.

W tym zabiegu wywołaliśmy z dialogu funkcję o nazwie  otkryvaem_door_sidora odpowiedzialną za te drzwi z pliku arhara_dialog. Po wszystkim w pliku możemy zakomentować wpis do tej postaci:

\<!-- \<action\>arhara\_dialog.otkryvaem\_door\_sidora\</action\> --\>

I gra nie będzie “czytać” tej sekcji. Plik zapisujemy.

W tym momencie gra jest “do bólu liniowa”, dlatego trzeba zrobić wg. wyżej podanej kolejności, albo modyfikować pliki - wedle uznania.