Premiera w 2018 roku, zrobił zespół 4A Games, wyjdzie na pewno na PC i Xbox One. W Metro Exodus ponownie wcielimy się w znanego z poprzednich części Artyoma, ale teraz większość kampanii rozegra się w rosyjskiej dziczy, na dużych nieliniowych mapach. Gra opowie historię trwającą cały rok i w jej trakcie zobaczymy jak kolejne pory roku zmieniają wygląd map.
Źródło: Gry-online.pl
Wow, dobra wiadomość! Głuchowski coś mówił nie tak dawno temu, że uniwersum będzie rozwijać się w grach i oto jest.
Nie grałem w Last Light, więc oceniam przez pryzmat jedynki. Wszystko ładnie i kolorowo… no właśnie - za kolorowo. Atmosfera jest mniej surowa - a może tylko mi się wydaje, za wcześnie by ocenić obiektywnie.
Niemniej jednak ta sama ekipa, obydwie gry zebrały dobre oceny, zatem trzymam kciuki. Dzięki za niusa,
Kolorowo jak widzę. Ciekawe czy przejęli ten koncept z jedenj z książek gdzie inspirowali się mózgozwęglaczem z Cienia Czarnobyla. Ci co czytali może wiedzą o co chodzi…
No i jak zawsze - cieszy że przerobili silnik mocno dla większych przestrzeni.
spoilerów nie wrzucam, poza Metro2033 nie czytałem innych książek z tej serii a wpadłem na jakieś spoilery samemu i to takie w stylu „chyba oni sobie w tym momencie jaja robią…". Jeśli są one prawdziwe a nie zmyślone to czeka cię wielka niespodzianka.
Mam prośbę. Chciałbym zlokalizować, gdzie mniej więcej toczy się akcja tego trailera, ale niestety nie znam rosyjskiego. Czy ktoś mógłby rzucić okiem na trailer w okolicach 2:23 i przetłumaczyć jakieś nazwy własne, które pojawiają się na mapie trzymanej przez Artyoma?
Grafika wygląda niesamowicie! I tu rodzi się problem…czy komputer z NASA będzie potrzebny, żeby ta gra ruszyła? No chyba, że zoptymalizują to na takim poziomie jak Wiedźmina 3.
Czytałem w Internecie , że tam jest dopływ Wołgi na mapie . “Elektrowni wodnych na Wołdze jest wiele, ale żadna z nich nie pasuje do niewyraźnej nazwy, którą możemy próbować odczytać na mapce. Także widoczne na niej wioski nie znajdują się nad wołgą. Wygląda na to, że będziemy mieli do czynienia z lokacjami fikcyjnymi, ale oczywiście silnie wzorowanymi na prawdziwej Rosji.” - Gamezilla.pl
Twórcy tworząc gre inspirowali się grami serii S.T.A.L.K.E.R.
Twórcy obiecują , że zrobią wszystko żeby gracze ze słabszymi kartami graficznymi mogli grać bez żadnych problemów , a ci z najlepszymi z najlepszą grafiką.
„W przypadku PC chcemy się upewnić, że nawet jeśli posiadasz słabszą kartę graficzną, która mieści się w zakresie naszych wymagań sprzętowych, gra nadal będzie działać płynnie i wyglądać świetnie. Ale jeśli masz niesamowitą kartę z najwyższej półki, i tak rozniesiemy ją w drobny mak. Wyeksploatujemy ją do granic możliwości” - Jon Bloch, producent wykonawczy ukraińskiego studia.
- Gra zaczyna się ( niektórzy mogą to uznać za spoiler więc ukryłem dla tych co nie chcą wiedzieć )
Spoiler
od ucieczki Artioma i niewielkiej grupy ocalałych pociągiem z Moskwy.
- Podróż ma się ciągnąć przez cały kontynent i trwać aż rok. W trakcie gry przemierzać będziemy tereny Rosji.
- Upływający czas i pory roku mają wpływać nie tylko na otoczenie, ale i na naszego bohatera.
- Będziemy intensywnie eksplorować świat na powierzchni.
- W grze będziemy mieli znacznie większą swobodę modyfikacji naszej broni.
- Na różnych przystankach pociągu mamy spotkać nowych ludzi i ideologie, nową faunę, środowisko i tak dalej.
Zwiastun oczekiwanej przez nas gry Metro Exodus, inspirowanej powieścią Metro 2035 Dmitrija Głuchowskiego. Gra ma wyglądać bardzo ładnie szczególnie na Xbox One X i mocnych pecetach, ale ruszy również na słabszych pecetach. Premiera przewidziana w przyszłym roku.